جشن بزرگ «شب همدلی» در فرهنگسرای دهدشت اجرا می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: همزمان با فرا رسیدن شب یلدا جشن بزرگ فرهنگ و هنر با موضوع شب همدلی در فرهنگسرای دهدشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۱۹۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

ایرج کاظمی‌جو ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن بزرگ شب همدلی در دهدشت خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن بلندترین شب سال برنامه مفرحی در فرهنگسرای دهدشت تدارک دیده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: با حضور و همراهی گرم شهروندان، هنرمندان و اعضای انجمن‌های شعر، موسیقی و تئاتر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

کاظمی‌جو با با بیان این‌که از هنرمندان برگزیده سال 94 در شب همدلی تجلیل می‌شود، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی، اجرای موسیقی، اجرای نمایش خیابانی، مشاعره و شعرخوانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این جشن عنوان کرد.

کاظمی‌جو هدف از برپایی این آیین بزرگ را ایجاد صمیمیت و همدلی مجموعه فرهنگ و هنر، شب‌نشینی و اجرای برنامه‌های شاد دانست و تصریح کرد: با برنامه‌های تدارک دیده شده لحظات شیرینی برای شرکت‌کنندگان رقم خواهد خورد.

این مسئول زمان برگزاری مراسم را دوشنبه 30 آذر ساعت 19 و در فرهنگسرای کوی آزادگان دهدشت اعلام و از خانواده‌ها جهت شرکت در این جشن دعوت کرد.

وی با اشاره به قدمت آیین شب یلدا و اهمیت آن گفت: شب چله از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی و سنتی دیرینه است که در بین خانواده‌ها همراه با خاطرات متفاوت است.

ارسال نظرات