کشتار شیعیان نیجریه جرم علیه بشریت است

کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت:شیعیان نیجریه مثل تمام شیعیان دنیا متاسفانه گرفتار و قربانی سیستم استبداد و یک سویه دولت نیجریه شده اند که این کشتار جرم علیه بشریت است. ...
کد خبر: ۸۶۰۹۳۱۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
به گزارش " خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان "  هادی اعلمی فریمان کارشناس ارشد روابط بین الملل در رابطه با تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره آینده سوریه اظهار داشت : در مساله سوریه تمام قدرت های جهان سرانجام گرچه دیر و تلخ اما به این نتیجه رسیدند که بحران سوریه به مساله جهانی تبدیل شده است و مدیریت آن هم باید در یک سازو کار جهانی حل و فصل شود.

اشاعه تروریسم در کل جهان علت سر ریز شدن بحران سوریه بوده است
وی افزود :در ماه های اخیر مهم ترین علت سرریز شدن بحران سوریه اشاعه تروریسم در کل منطقه و اروپا بوده است بویژه در فرانسه که تاثیر مستقیمی در تصمیم گیری های جدید اتحادیه اروپا گذاشت که در بحث مهاجرت شاید اروپاییان فکر نمی کردند این بحران و اقدامات تروریستی تاثیر مستقیمی بر اروپا و کل منطقه داشته باشد .
وی با بیان اینکه در قطعنامه ۲۲۴۵ تصویب شده اخیر سوریه چند شاخص وجود دارد، گفت:مساله سوریه ماهیت بین المللی پیدا کرده است اینکه از شمال مسائل منطقه ای خارج شود و یک ماهیت بین المللی پیدا کند یعنی اینکه قدرت های جهانی به این نتیجه رسیدند که تمام کشورهای جهان بخصوص مقصرین در مساله سوریه را به نحوی در این موضوع مشارکت دهند که با مشارکت همگانی قضیه را حل کنند .

 این قطعنامه سوریه را به یک هدف الزام آور و تعهد آور برای همه اعضا تبدیل می کند
اعلمی ادامه داد: اولین شاخصه قطعنامه تاکیدی بر راه حل های سیاسی است یعنی اینکه راه حل های نظامی و جنگ های نیابتی کارساز نیستند و باید با مشارکت همگانی یک راهی پیدا کنند و دیگر اینکه سوریه را به یک هدف الزام آور و تعهد آور برای همه اعضا تبدیل می کند که همه اعضا ملزم هستند هر نوع همکاری را انجام دهند و قائدتا ضمانت اجرایی آن مکانیسم های شورای امنیت است که در صورت اجرایی نشدن توسط هر یک از اعضا قطعنامه تامینی هم صادر خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه یکی از نکات خوب قطع نامه حمایت بی قید و شرط از مردم عادی است، تاکید کرد: مردم عادی مورد حملات مکرر از طرف تروریست ها واقع شده اند و پایبندی به وحدت ، استقلال و جلوگیری از تجزیه سوریه یکی از بخش های مهم این قطعنامه است چراکه بخش های  زیادی از سوریه تقسیم شده است و گروه های النصره داعش و القاعده بخش های بسیاری از سوریه را اشغال کرده اند .
این کارشناس امور خارجه ضمن بیان شمولیت همه طرف های درگیر در قطع نامه افزود: همه کشورها درگیر بحث امنیتی سوریه خواهند بود یکی از مسائلی که مورد اختلاف است بشار اسد است که در قطعنامه نامی از وی برده نشده است چراکه مواضع فرانسوی ها ، آلمانی ها و آمریکایی ها راجع به وی متفاوت است .

مواضع در حال نزدیکی بهم و لحن ها کمی واقع گرایانه شده اند چراکه داعش را تهدیدی مشترک می دانند
وی اذعان کرد : در روزهای اخیر شاهد نزدیک شدن مواضع به سیستم حکومتی سوریه بوده ایم که آمریکا یی ها با حفظ ساختار این را فعلا مطرح کرده اند و نشان می دهد که مواضع در حال نزدیکی بهم و لحن ها کمی واقع گرایانه شده اند چراکه داعش را تهدید مشترک می دانند که اختلاف نظر درباره داعش و گروه های تروریستی در سوریه و در منطقه بخاطر ائتلاف اخیر عربستان است .
اعلمی با بیان اینکه عربستان مرکز مهم اندیشه های تکفیری است ، بیان کرد : احتمالا  عربستان مداخلات خود را بیشتر خواهد کرد مگر اینکه شورای امنیت سازمان ملل نظارت بیشتری بر این قضیه داشته باشد .

شیعیان همیشه جز مظلومترین مذاهب اسلام بوده اند

وی در رابطه با نیجریه گفت : شیعیان همیشه جز مظلومترین مذاهب اسلام بوده اند که این جریان در نیجریه بشدت احساس می شود این کشور با جمعیت ۱۷۰ میلیونی شیعیان آن حدود ۱۰ میلیون نفر هستند که مورد هتک حرمت و قتل واقع شده اند .

وی ادامه داد: شیخ ابراهیم زکزاکی هیچ گاه بحث استفاده از سلاح و بحث های تروریستی را نداشته است که تنها جرم وی نافرمانی مدنی و بحث تبلیغی در حوزه شیعه و اهل بیت بوده است و همیشه  عربستان در یک مبارزه جدی با شیعیان بوده است که همه جا این رد پا را احساس می شود .

شیعیان نیجریه مثل تمام شیعیان دنیا متاسفانه قربانی سیستم استبداد و یک سویه دولت نیجریه شده اند
این کارشناس ارشد روابط بین الملل افزود: شیعیان نیجریه مثل تمام شیعیان دنیا متاسفانه گرفتار و قربانی سیستم استبداد و یک سویه دولت نیجریه شده اند یکی از تفاوت های بارز شیعیان و گروه های تروریستی و تکفیری این است که شیعیان هیچ گاه دست به سلاح به شیوه سنی های تکفیری و وهابی نمی زنند چون همیشه در همه جای دنیا از جمله افغانستان و پاکستان و بحرین و … در مظلومیت مضاعفی بسر می برند و تفاوتشان در منطق و اخلاق است که با الگو گیری شیوه های اهل بیت در راه آنچه به خدا نزدیک شوند حرکت می کنند .
اعلمی ابراز کرد :تکفیری ها و وهابی ها هیچ گاه این شیوه شیعیان را نپذیرفته اند و شیعیان نیجریه که متاسفانه سیصد نفرآنان بطور وحشیانه به قتل رسیده اند گناه آنان بخاطر شیعه بودن و پیروی از اهل بیت است .

وی تصریح کرد: در این قضیه دخالت سرویس های امنیتی احساس می شود و دیدگاه جهانی که بر نوع بشریت حاکم است شاهد آن نیستیم درحالیکه این یک جنایت علیه بشریت است و تفاوتی که بین انسان غربی و شرقی و انسان آفریقایی است نادیده گرفته شده است چراکه اگر چند نفر آمریکایی یا اروپایی کشته شوند کلا وضعیتشان متفاوت است که این یک تبعیض آشکار است.

کشتار شیعیان نیجریه جرم علیه بشریت است

وی خاطر نشان کرد : این کشتارپیگرد قانونی را در پی دارد چراکه کشتار شیعیان نیجریه جرم علیه بشریت است .


ارسال نظرات
آخرین اخبار