در حالی رئیس اتحادیه بارفروشان پیشتر سقف قیمت هنداونه شب یلدا را کیلویی ۳۵۰۰ تومان اعلام کرده بود که رئیس اتحادیه میوه و سبزی در تازه ترین اظهارات گفت: قیمت هر کیلوگرم هندوانه از ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان مجاز است.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۴۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

به گزارش بسیج، حسین مهاجران، با بیان اینکه  هندوانه و انار در شب یلدا پرتقاضا می شود، گفت : قیمت هر کیلوگرم هندوانه از 3500 تا 4500 تومان مجاز است و انار هم  2000 تومان تا 5500 تومان باید عرضه شود.

مهاجران درباره افزایش سه برابری قیمت هندوانه گفت: در سال گذشته معمولا ذخیره شب یلدا از میناب و دزفول تامین می شد که به دلیل قیمت پایین هندوانه در تابستان سال جاری، این دو شهر کمتر هندوانه کاشتند.

وی افزود: مغازه دارها هم مجازند این میوه را چهار هزار تا چهارهزار و 500 تومان به مصرف کننده عرضه کنند.

این در حالی است که دو روز پیش سیدمحسن محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کشت محصول هندوانه در جنوب کشور مطلوب است گفته بود: عرضه این محصول به مناسبت شب یلدا آغاز شده است و بالاترین قیمت برای هندوانه با کیفیت 3500 تومان در هر کیلوگرم است.

محمودی با بیان اینکه بهترین روش تنبیه گرانفروشان ، صرف فعل نخریدن است ، گفته بود: اگر شهروندان مشاهده کردند که قیمت ها به میزان غیرمعقولی افزایش یافته است می توانند به سامانه های نظارتی و این اتحادیه اطلاع دهند تا برخورد لازم شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین درباره قیمت انار گفت: ‌قیمت این محصول از اول سال بالا بوده و در سردخانه ها برای شب یلدا ذخیره شده و قیمت آن در شب یلدا تغییر آنچنانی نداشته است.

مهاجران درباره بازرسی اصناف در شب چله هم افزود:‌ در صورت مشاهده گرانفروشی در سطح شهر بازرسان ما برخورد و به تعزیزات معرفی می کنند.

وی ادامه داد: تمامی مغازه دارها موظفند محصولات خریده شده خود را با برگه فروش و 35 درصد سود به مردم عرضه کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: خرمالو در اوایل سال قیمت پایینی داشت که در حال حاضر با قیمت بالای چهارهزار و 500 تومان در میدان عرضه می شود و در مغازه هم با 35 درصد سود بیشتر به فروش می رسد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است اصناف برای دریافت سود بیشتر؛ فروش خود را بالا ببرند نه آنکه گران فروشی کنند.

مهاجران قیمت میوه های دیگر را در بازار به این شرح اعلام کرد : هر کیلوگرم پرتقال شمال از هزار و 500 تا سه هزار تومان، پرتقال جنوب پنج هزار و 500 تومان، نارنگی از سه هزار تا سه هزار و 500 تومان، انگور سه هزار تومان، موز از دو هزار و هشتصد تا سه هزار و 200 تومان و لیموشیرین از دو هزار تا سه هزار تومان است.

وی در پایان گفت: امسال به دلیل بارندگی های پی در پی، محصول گوجه فرنگی از بین رفته است اما گوجه فرنگی تازه گرمسیری تا 5 روز آینده از چابهار، بوشهر و بندرعباس وارد و قیمت ها متعادل می شود.

ارسال نظرات