رئیس اتحادیه خشکبار با اعلام اینکه فروش آجیل نامرغوب و انباری تشدید شده است، از شهروندان خواست آجیل شب یلدا را از واحد های مجوزدار بخرند.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۵۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش بسیج،  مصطفی احمدی افزود:‌ متاسفانه در دوره هایی مانند شب یلدا برخی اصناف به صورت قارچ گونه در سطح شهر آجیل و خشکبار نامرغوب می فروشند.

وی ادامه داد : ‌متاسانه این افراد جنس های نامرغوب و خارجی و بعضا مانده در انبار را به قیمتی ارزان تر هم به مردم ارائه می دهند.

احمدی با بیان اینکه خشکبار از اقلام خوراکی است و با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد از شهروندان خواست، فقط از واحدهای دارای مجوز خرید کنند تا اگر مشکلی پیش آمد از طریق اتحادیه پیگیری شود.

وی درباره قیمت آجیل شب یلدا در بازار گفت : نرخ مصوب ندارد و تابع عرضه و تقاضاست.

احمدی ادامه داد:‌ به دلیل اینکه انواع خشکبار را در بازار داریم نمی توانیم یک قیمت ثابت ارائه دهیم و معمولا مغازه دارها در مناطق مختلف بسته به نوع مشتری و به صورت سلیقه ای آجیل شب یلدا را مخلوط و توزیع می کنند.

احمدی افزود : بازرسی ما نظارت بسیار زیادی دارد تا مغازه دار ها جنس مرغوب را با قمیت مناسب در شب یلدا عرضه کنند.

رئیس اتحادیه اجیل و خشکبار افزود: مغازه دارها موظفند اسناد خرید را به بازرسان ما ارائه دهند و محصولات خود را با 10 درصد سود به فروش برسانند.

احمدی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضای بازار و همچنین نرخ دلار قیمت خشکبار را تعیین می کند ، گفت: سال پربار و کم بار محصول هم در سال گذشته بر روی قیمت محصول تاثیر دارد و ‌در سال جاری قیمت ها حدود 8 درصد نسبت به سال قبل افت کرده است.

احمدی گفت : یکی دیگر از دلایل افت قیمت در بازار خشکبار رکود بازار است با این تفاوت که آجیل و خشکبار با توجه به مناسبت هایی مثل عید و شب یلدا نسبت به بقیه مشاغل کمی فرق می کند.

وی ادامه داد: فروش ما در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل درباره آجیل شب یلدا افزود: این آجیل از بادام هندی ،‌پسته ، فندق ، انجیر ، برگه ، باسلوق و مویز تشکیل شده است و بسته به سلیقه افراد گاهی تخمه و بادام زمینی هم دارد.

وی گفت: مردم معمولا با آجیل شب یلدا بادام زمینی ، پسته و تخمه هم می خرند و عمده فروش ما هم در این شب ها همین هاست.

گران‌فروشی شیرینی ممنوع!   

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی نیز درباره هر گونه تخلف و گران فروشی هشدار داد.  

علی بهره مند گفت: قیمت های این صنف مصوب و تخلف هم بسیار پایین است و البته در بازرسی ها اگر تخلف و گران فروشی مشاهده شود به شدت برخورد می کنیم.

وی افزود : همکاران من در اتحادیه قنادی با توجه به نیازسنجی مشتریان در مناسبت های ویژه مثل اعیاد و شب یلدا شیرینی های مورد نظر را تهیه و توزیع می کنند.

بهره مند ادامه داد : مردم در تهیه شیرینی شب یلدا مشکلی ندارند و سازمان بازرسی اصناف و وزارت بهداشت هم نظارت می کنند.

بهره مند افزود: در صورت گرانفروشی و تخلف ، فرد متخلف به تعزیرات معرفی می شود.

وی درباره خرید مردم در شب یلدا گفت: شیرینی تر در شب یلدا پرمصرف و  قیمت ها نیز مصوب است.

وی گفت : قیمت شیرینی های پرمصرف را شامل هر کیلوگرم شیرینی تر 15 هزار تومان، شیرینی گل محمدی 12 هزار تومان ، شیرینی زبان و پاپیون 12500 تومان و کیک یزدی 9 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی خاطرنشان کرد : قیمت این پنج قلم در سطح شهر مصوب است و همه شیرینی فروشان رعایت می کنند.

ارسال نظرات