آیت الله بنابی در جمع طلاب یزدی:

فضای مجازی نباید سرباز امام زمان را به سرباز شیطان مبدل کند

آیت الله بنابی در جمع طلاب یزدی فضای مجازی را هم یک فرصت و هم یک آفت محض دانست و افزود: طلاب باید از ظرفیت های مثبت فضای مجازی استفاده کنند اما در عین حال باید طلاب کاملا هوشیار و مواظب باشند چون تمام شیاطین جن و انس با تمام عوامل خود درصددند از طریق همین
کد خبر: ۸۶۰۹۴۳۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت الله حاج شيخ عبدالمجيد باقری بنابی دیروز در جمع پرشور طلاب و روحانیون استان یزد در دفتر آیت الله ناصری، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(علیه السّلام) به بیان اهداف و وظایف طلاب و اساتید در حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: اگر به دقت نگاه کنیم فلسفه بعثت پیامبران و ائمه اطهار در واقع همان هدفی است که در تاسیس حوزه علمیه دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه تعداد بالای روحانیون و طلاب و امکانات موجود در حوزه ها را زمینه و ظرفیتی برای گام‌های بلند و ارزشمند برشمرد و گفت: طلاب وظیفه دارند از تمام ظرفیت‌ها و امکاناتی که حوزه در اختیار آن ها قرار می دهد به نحو شایسته بهره ببرند و از وقت خود به نحو شایسته استفاده کنند زیرا طلاب باید در برابر این امکانات پاسخگو باشند.

آیت الله بنابی در ادامه به جنگ احد در زمان پیامبر اکرم(صلّی الله و آله و سلّم) اشاره کرد و افزود: در جنگ احد به دلیل اینکه اکثر مسلمانان به جز معدودی از یاران واقعی پیامبر(صلّی الله و آله و سلّم)، پا به فرار گذاشتند چون ایمان در دل آن ها در اثر گناه ضعیف شده بود.

وی خطاب به طلاب با بیان اینکه ایمان ما نباید به گونه ای باشد که با یک سختی و گناه کوچک وا داده شود، گفت: باید به گونه ای به خودسازی و تقویت ایمان بپردازیم که به جای توجیه گناهان، اگر همه عالم هم جمع شدند نتوانند ما را به خطا و اشتباه بکشند.

مدیر حوزه علمیه بناب فضای مجازی را هم یک فرصت و هم یک آفت محض دانست و افزود: طلاب باید از ظرفیت های مثبت فضای مجازی استفاده کنند اما در عین حال باید طلاب کاملا هوشیار و مواظب باشند چون تمام شیاطین جن و انس با تمام عوامل خود درصددند از طریق همین شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی دل جوانان ما را بربایند.

آیت الله باقری بنابی به طلاب هشدار داد: در استفاده از شبکه های اجتماعی و وقت خود و امکانات حوزه باید مواظب باشیم که به جای سرباز امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) به گونه ای رفتار نکنیم که به سرباز شیطان مبدل شویم.

وی خطاب به طلاب گفت: از ظرفیت جوانی خود به نحوشایسته استفاده کنید زیرا نهال از جوانی باید خوب پرورش داده شود.

وی در ادامه به روایتی از امام صادق( علیه السّلام) اشاره کرد و گفت: در قیامت برخی افرادی که در بهشت هستند وقتی می بینند که معلمان و اساتید آن ها در آتش جهنم هستند، می پرسند شما که به ما درس اخلاق و دینداری می دادید پس چگونه است که خود دچار آتش شده اید، آن ها جواب می دهند که ما به آنچه که خود بدان توصیه می کردیم عمل ننمودیم.

ارسال نظرات