رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی بسیج با عنوان ترنم بیداری در هفته بصیرت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۹۴۶۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه ستاد برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار کرد: بازبینی دومین جشنواره سرودهای حماسی وانقلابی بسیج توسط داوران استان انجام شده که برگزیدگان نهایی این جشنواره طی مراسمی در هتفه بصیرت با حضور دوار ناظر کشور معرفی خواهند شد

وی افزود: دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلاب بسیج با اهداف شناسایی استعدادهای جوانان خلاق و متعهد، گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد سرود، موسیقی، ترانه و ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها، ایجاد بستر مناسب برای ارتقا و گسترش سطح علمی و فعالیت گروه‌های سرود بسیج برگزار می شود

دشتی گفت: محورهای موضوعی بخش اصلی این جشنواره شامل سبک زندگی ایرانی، اسلامی، زندگی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بسیج، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، بصیرت در مواجهه با فتنه، حماسه نهم دی ، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ترور، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای بود که داوری این بخش توسط داوران استانی مورد بازبینی قرار گرفته است که از میان 35 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره 6 اثر به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرده است

وآثار رسیده به بخش جانبی جشنواره در تهران داوری خواهدشد

این مسئول افزود: یکی از وجوه انقلاب اسلامی ایران شعارهای آهنگیـن آن دوران بود که توسط میـلیون‌ها انسان شیفته آزادی با الحان و ملودی‌های زیبا به گوش مردم جهان می‌رسید که خود یک جشنواره سراسری سرود و موسیقی انقلابی بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان کرد: بعضی از شعارها در سراسر ایران یکسان و بعضی نیز متناسب با لهجه و زبان هر منطقه حال و هوای خاصی داشت شعارهای کردی، عربی، بلوچی، ترکی، ترکمنی، اصفهانی، مشهدی، گیلکی، مازندرانی و... فرش رنگارنگی از لحن‌ها و آهنگ‌های زیبا و قدرتمندی بود که از نای جان بر می‌خاست و بر جان و دل مردم می‌نشست و چون خورشیدی گرم و پرحرارت یخ بسته و منجمد سکوت و خفقان را آب می‌کرد.

دشتی ادامه داد: با نگاهی به سرودهای ساخته شده پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌توان گفت این سـرودها نورانی، راهگشا و خیره‌کننده بودند و اگر بگوییم که سـرودهایی چون بهاران خجسته باد، بهمن خونین جاویدان در دوران پرتلاطم انقلاب و نوحه‌های ممد نبودی و ای لشکر صاحب زمان و شهید، خلبانان، بسیج و ده‌ها اثر دیگر که با تاریخ هنر و انقلاب ما عجین شده‌اند امضای آهنگین دوران خونین و حماسی دفاع مقدس هستند، گزاف نگفته‌ایم.

این مسئول افزود: اگر بگوییم که آهنگسازان، شاعران، خوانندگان، همسرایان و نوازندگانی که این آثار جاودانه را می‌ساختند و اجرا می‌کردند از سربازان و بسیجیان جان برکفان سپاه، ارتش و بسیـج در جبهه‌های نظامی کم نداشتند نیز بیراهه نرفته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: وضعیت جنگ امروز ما با جنگ 8 سال دفاع مقدس از بسیاری جهات فرق کرده اهمیت خاک‌ریزهای فرهنگی، هنـری و اعتقادی از خاکریزهای نظامی بیشـتر شده فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی میدان رزم بسیار گسترده‌ شده‌اند و جای ترانه، موسیقی، فیلم، کلیپ، عکس، نقاشی، شعر، داستان، مقاله، خاطره، گزارش، خبر، مصاحبه و... جای توپ، گلوله، خمپاره، فشنگ، نارنجک، مین، تانک، جنگنده، هلی‌کوپتر، ناو و... را گرفته است.

دشتی افزود: بسیـج هیچگاه و در هیچ نبردی جا خالی نکرده در این جنگ فرهنگی، هنـری و اعتقادی نیز با تمام قوا با لشگری میلیونی و با ذوقی سرشار از عشق و امید وارد میدان شده و این بار عزم خود را جزم کرده تا با سر دادن آواز حق عرصه سرود و موسیقی را از لوث فریادهای شیطان انس و جن پاک کند.

ارسال نظرات