وزیر نفت عراق:

اوپک سیاست کاهش ندادن سقف تولید نفت را ادامه می‌دهد

وزیر نفت عراق با اشاره به اینکه اوپک نمی‌تواند تصمیم یکجانبه بگیرد، گفت: علی‌رغم افت قیمت نفت، اوپک تصمیم خود در 4 دسامبر یعنی حفظ سیاست محدود نکردن تولید را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۰۹۴۹۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش بسیج،  به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق گفت: اوپک علی‌رغم افت قیمت نفت، تصمیم خود در 4 دسامبر یعنی حفظ سیاست محدود نکردن تولید را ادامه خواهد داد.

وی افزود: هرگونه کاهشی در میانه تقویت قیمت‌ها باید با کشورهای غیراوپکی هماهنگ شود.

عادل عبدالمهدی در حاشیه نشست تولیدکنندگان عرب نفت در قاهره گفت: «ما در جهان واقعی زندگی می‌کنیم، اوپک تنها تولیدکننده یا تنها بازیگر نیست. از اینرو ما مجبوریم ببنیم که تصمیمات دیگر چه خواهد بود. روسیه و آمریکا و دیگر تولیدکنندگان.»

«اوپک نمی‌تواند تصمیم یکجانبه بگیرد برای مثال، تصمیم بر کاهش تولید یا افزایش. ما یا باید تولید را برای دفاع از قیمت‌ها کاهش دهیم یا صبر کنیم بینیم چه می‌شود.»

«ما نمی‌توانیم آن تجریه‌های قدیمی اوپک را تکرار کنیم و هم تولید را از دست دهیم و هم قیمت را. چراکه اکنون دیگر تولیدکنندگان واقعا ظرفیت افزایش تولید را دارند... ما تصمیم 4 دسامبر را رعایت خواهیم کرد.»

این مقام عراقی ابراز امیدواری کرد که قیمت‌های نفت افزایش یابد اما وی گفت که فکر نمی‌کند که این امر فردا اتفاق بیفتد.

«ما شاهد این هستیم که قیمت‌ها با هزینه در بیشتر میادین نفتی مطابقت ندارد. این منطقی نیست.»

وی با اشاره به اینکه در عین حال هنوز در عراق توافقی بر سر صادرات نفت  اقلیم کردستان عراق صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد که بغداد با فروش مستقیم نفت اربیل به جاری ارسال به شرکت بازاریابی نفت دولت عراق مخالف است.

ارسال نظرات