تمهیدات و برنامه‌های لازم برای راه‌اندازی یک مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در اردبیل انجام شده و در این مرکز با استفاده از مشاوران حاذق و کاردان خدمات مشاوره ازدواج به صورت کارشناسی به جوانان در شرف ازدواج ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۰۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: موضوع مشاوره ازدواج و کاهش آمار طلاق یکی از اولویت‌های اساسی است که باید با راه‌اندازی مرکز مشاوره ازدواج در استان، علاوه بر تسهیل روند ازدواج، با بررسی علل و عوامل طلاق شاهد کاهش این پدیده شوم در سطح استان باشیم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی بیگانگان گفت: تاثیر مخرب شبکه‌های غربی ماهوراه‌ای و شبکه‌های مجازی اجتماعی در آمار رو به رشد طلاق بسیار تأثیرگذار است و خانواده‌ها باید در این زمینه با هوشیاری لازم فرزندان خود را در استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای آگاه کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: تمهیدات و برنامه‌های لازم برای راه‌اندازی یک مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در اردبیل انجام شده و در این مرکز با استفاده از مشاوران حاذق و کاردان خدمات مشاوره ازدواج به صورت کارشناسی به جوانان در شرف ازدواج ارائه می‌شود که امیدواریم شاهد خروجی مثبت از این مشاوره‌ها باشیم.

خدابخش افزود: یکی از راهکارهای مقابله با طلاق، اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است که نیاز است در این راستا دستگاه‌های مربوطه با گسترش و تداوم برنامه‌های دینی و پرمحتوا در تربیت نسلی سالم و صالح پیشگام باشند.

وی انتقال مفاهیم ارزشی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با طلاق دانست و تصریح کرد: برای آگاهی و اطلاع رسانی نسل جوان باید انتقال مفاهیم ارزشی و سیره انسان‌های نمونه امحور برنامه‌های فرهنگی باشد تا با معرفی الگوهای نمونه به جوانان در مسیر فرهنگ‌سازی درست حرکت کنیم.

ارسال نظرات