سوالاتی که مسئولین دانشگاه آزاد باید پاسخ دهند؛

برنامه های خاص فرهنگی وعده داده شده توسط دانشگاه آزاد برای اصلاح وضعیت حجاب دانشجویان چه شد؟

آنچنان که در بخشنامه ذکر شده است باید برای اصلاح وضعیت پوشش دانشجویان "نیاز به راهکار های خاص و تخصصی فرهنگی است" لذا مسئولین این دانشگاه باید پاسخ دهند اولاً این راهکار های خاص فرهنگی مدنظر چه بود.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۱۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ تیرماه سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای  خطاب به مدیران تمامی دفاتر حراست واحد های دانشگاهی خود هرگونه برخورد با بدحجابی را ممنوع کرد.
76126854464195199885898222446017211120.jpg

متن بخشنامه:.نظر به اینکه مقوله حجاب و عفاف موضوع فرهنگی بوده و نیاز به برنامه ها و راهکارهای خاص و تخصصی فرهنگی دارد لذا مقتضی است حراست واحدهای دانشگاهی از هرگونه مداخله در اجرای برنامه های مرتبط با موضوع مطروحه خودداری نموده و صرفا برابر شرح وظایف ذاتی ضمن رصد روند اجرای برنامه های معاونتهای فرهنگی در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اشخاص نسبت به تهیه و ارسال گزارش موارد، به متولی فرهنگی واحد اقدام نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه دخالت بی مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد.

تذکر1: در صورت تمایل ریاست واحد با شورای فرهنگی جهت مداخله و یا مشارکت حراست در اجرای برنامه های مرتبط با مسئله حجاب و عفاف می بایست موضوع به صورت مکتوب با ذکر حدود اختیارات و شرح وظایف خاص به حراست واحد ابلاغ و حراست نیز پس از انجام هرگونه اقدامی گزارش عملکرد خود را برای این مرکز ارسال نماید.

تذکر2: در صورتیکه مسئولین فرهنگی واحد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و انضباطی در موضوع حجاب و عفاف و همچنین برخورد با افراد خاطی اقدامی نمودند گزارش خود را به همراه مستندات به این مرکز ارسال تا جهت سلسله مراتب سازمانی ارسال گردد.
 
حال که نزدیک به هجده ماه از صدور این مجوز می گذرد جای دارد مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی به صورت روشن و براساس آمار و شاخص شرح دهند این بخشنامه چه تاثیری در روند اصلاح وضعیت پوشش دانشجویان این دانشگاه داشته است.

آنچنان که در بخشنامه ذکر شده است باید برای اصلاح وضعیت پوشش دانشجویان "نیاز به راهکار های خاص و تخصصی فرهنگی است" لذا مسئولین این دانشگاه باید پاسخ دهند اولاً این راهکار های خاص فرهنگی مدنظر چه بود.

ثانیا این برنامه ها انجام شد یا نه و چه تاثیری بر روند حجاب در این دانشگاه داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار