خبرهای داغ:
جمعه چهارم دي ماه؛

اولين تور رالي کویرنوردی در سمنان برگزار مي شود

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: نخستين تور رالي كوير نوردي در استان سمنان جمعه هفته جاري چهارم دي ماه برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۲۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسين خواجه‌بيدختي در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينكه علاقمندان براي شركت در اين رالي مي‌توانند تا روز چهارشنبه دوم دي ماه به دفاتر خدمات مسافرتي استان سمنان مراجعه كنند، افزود: علاقمندان مي‌توانند به صورت خانوادگي در اين مسابقه شركت كنند.

وي گفت: اين تور نخستين مرحله از جام صلح و دوستي است و در سه سطح استاني، ملي و بين المللي برگزار مي‌شود.

وي افزود: نخستين مرحله اين تور به میمنت تقارن میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح(ع)، پیامبران صلح و رحمت  به مسافت حداکثر 600 کیلومتر در سطح استان سمنان با عنوان کاروان" امید و نشاط" برگزار مي‌شود.

بيدختي گفت: اين رالي از جایگاه شهدای گمنام شهر سمنان آغاز و با طي كردن مسيرهاي از كوير سمنان، لاسجرد، سرخه،مناطقي از شهميرزاد به مهديشهر منتهي و مراسم اختتامیه آن در اين شهرستان برگزار مي شود.

وي افزود: مرحله دوم اين رالي در سطح ملی و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت پنج روز از مبدأ شهر سمنان و حاشیه استان‌های کویری به مقصد جنوب ایران و با مشارکت یکی از مناطق آزاد و دستگاه‌های مربوطه با عنوان کاروان همدلی و همزبانی اجرا مي‌شود.

وي گفت: مرحله بین المللی اين رالي  نيز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در اردیبهشت ماه سال آينده به صورت بین المللی در حاشیه کویر مرکزی و لوت ایران از مبداء و مقصد استان سمنان به مدت هفت الی 10 روز با عنوان صلح و دوستی برگزار می‌شود.

مدير كل ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري استان سمنان هدف از برگزاري اين رالي را نمایش اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی، گسترش و تعمیم امید و نشاط، همدلی و همزبانی، صلح و دوستی در عرصه ملی و بین المللی  و معرفی جاذبه ها و مناطق گردشگری کویر ایران  عنوان كرد.

استان سمنان در دامنه‌هاي جنوبي سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب كاسته و به دشت كوير ختم مي شود.

همجواري با رشته كوه‌هاي البرز و زمين‌هاي هموار كوير شرايط اقليمي متنوعي براي اين استان بوجود آورده است. بطوريكه قسمت جنوبي آب و هوايي گرم و خشك؛ نواحي مركزي؛ معتدل ، قسمت شمال شرقي آب و هوايي سرد و خشك و قسمت شمالي استان نسبتاً سرد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها