گردهمايي شورای عالی بسیج جامعه عشایری استان سمنان در سازمان بسیج عشایری استان سمنان با هدف رفع مشکلات عشایری استان برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۴۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، مهدی کاشفی، مسئول سازمان بسیج عشایری استان سمنان در گردهمايي شورای عالی بسیج جامعه عشایری استان سمنان در سازمان بسیج عشایری استان سمنان با هدف رفع مشکلات عشایری استان برگزار شد.

مهدی کاشفی، مسئول سازمان بسیج عشایری استان سمنان اظهار داشت: جلسات شورا به صورت ماهانه برگزار می شود که به بررسی مشکلات عشایری و راهکارها و برنامه های پیشنهادی از سوی عشایر در جهت حل این مشکلات پراخته می شود.

عليرضا شاه حسینی رئیس شوراي قشر بسيج عشايري استان سمنان گفت:‌ برای حل مشکلات باید نامه ای تنظیم شود و به نمایندگان مجلس و استاندارد استان ارجاع داده شود و همچنین با استانهای دیگر مشورت كرد و با پیگیریهای مستمر این مشکلات به صورت پایه ای حل شود.

سمندی يكي از اعضا شوراي قشر بسيج عشايري استان سمنان نيز پیشنهاد ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در مرکز استان که در داخل این دهکده با راه اندازی غرفه های متعدد بتوان تولیدات عشایر منطقه را جهت فروش به عموم عرضه کرد، را دادند.

مونسان مدریت امور دام و پشتیبانی استان سمنان نيز در اين جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در بین بسیجیان عشایر پیشنهاد عرضه گوشت قرمز عشایر استان در سبد کالایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد که به کمک سازمان مربوطه و پیگیری های عشایر و امور پشتیبانی انجام شود را ارائه داد و گفت: امور پشتیبانی پیگیر افزایش مدت ضمانتنامه ها به 9 ماه هست.

وي همچنین در بحث مشکلات عشایر گفتند: امور پشتیبانی منتظر ارائه راه حل از سوی شماست تا بتوانیم این مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنیم.

در ادامه هر یک از اعضا به بیان مشکلات عشایر از جمله نبود نرخ تضمینی برای فروش محصولات عشایری که باعث ایجاد مشکل در سال آینده خواهد شد و کم بودن زمان باز پرداخت ضمانت نامه های خریداری از امور پشتیبانی دام پرداختند.

گفتني است؛‌ در پايان اين گردهمايي صورت جلسه ای توسط دبیر جلسه تنظیم شد که مصوبات آن شامل تشکیل جلسه با استاندارد استان و عشایر و بیان مشکلات، توسط اداره عشایری استان سمنان، اضافه كردن گوشت قرمز به سبد کالایی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، تأمین اجتماعی توسط امور پشتیبانی دام،‌برآورد جو مصرفی استان توسط اداره عشایری و اعلام آن به پشتیبانی امور دام جهت تامین جو،‌ تهیه نامه ای در خصوص مشکلات عشایر مخصوصا نرخ تضمینی گوشت به نمایندگان مجلس توسط سازمان بسیج عشایری استان و پیگیری تمدید ضمانت نامه ها از شش ماه به 9 ماه توسط امور پشتیبانی دام بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها