رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به برگزاری سومین یادواره سوره‌های سرخ، از برپایی یادواره 286 شهید قرآنی پایتخت خبر داد و گفت: این مراسم 9 دی ماه هم‌زمان با روز بصیرت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۰۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در جلسه هماهنگی سومین یادواره سوره‌های سرخ (شهدای قرآنی) که در روز گذشته 29 آذرماه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، طی سخنانی به همکاری بی‌سابقه 20 دستگاه قرآنی در برگزاری سومین یادواره «سوره‌های سرخ» اشاره کرد و گفت: سومین سال است که شناسایی شهدای قرآنی شکل منسجمی به خود گرفته و نهم دی‌ماه امسال سومین یادواره شهدای قرآنی به مناسبت روز بصیرت و با رویکرد هنری برگزار می‌شود.

قربانی افزود: این یادواره با شعار «شهدای قرآنی؛ پرچمداران بصیرت» با نام «شهدای قرآنی در قاب هنر» در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با بیان اینکه چندین ماه است سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) با همکاری 20 دستگاه قرآنی در تدارک شکل‌دهی این یادواره است، گفت: این یادواره بیشترین مشارکت و هماهنگی میان دستگاه‌های قرآنی را دارد و در نوع خود بی‌نظیر است.

قربانی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد شهدای قرآنی در سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ فعال است، افزود: در نخستین یادواره تنها به شهدای استان تهران پرداخته شد، ولی از دوره گذشته شناسایی شهدای قرآنی سراسر کشور را در دستور کار قرار دادیم که به زودی این آمار تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر در 9 استان کشور یادواره شهدای قرآنی برگزار شده، گفت: خوشبختانه جریان خوبی برای معرفی شهدای قرآنی کشور شکل گرفته و در سومین یادواره سوره‌های سرخ جمعی از خانواده شهدای شش استان کشور به نمایندگی استان‌های دیگر حضور خواهند داشت.

تجلیل از شهیدان مدافع حرم اهل بیت(ع)

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ تجلیل از شهدای مدافع حرم و تقدیر از خانواده این عزیزان را یکی دیگر از برنامه های این یادواره عنوان کرد و گفت: این مراسمات به برکت خون این شهیدان گرانقدر در حال انجام است.

قربانی تصریح کرد: در این یادواره توجه خاصی به استفاده از ابزار هنر برای معرفی شهدای قرآنی شده و از هنرمندان رشته‌های مختلف دعوت کرده‌ایم که پیام شهدا را با خلق آثار هنری منعکس کنند.

وی افزود: در این راستا همزمان با برگزاری مراسم یادواره، نمایشگاهی از آثار هنری رشته‌های مختلف نقاشی، خطاطی، کاشیکاری، سرامیک، پارچه‌دوزی، فیلم، مستند و ... نیز برپا می‌شود. همچنین قرار است ویژه‌نامه این یادواره از سوی خبرگزاری ایکنا در قالب نشریه رایحه عرضه شود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ یادآور شد: تاکنون جامعه قرآنی به دیدار هفتگی خانواده بیش از 180 شهید قرآنی رفته‌اند و مستندهای مختلفی درباره این شهدا تهیه شده که از جمله آنها می‌توان به تولید 25 مستند با نام «ستارگان عشق» در سال 92 و مجموعه 40 قسمتی سوره‌های سرخ در سال 93 اشاره کرد. امسال نیز مجموعه 30 قسمتی در معرفی شهدای قرآنی تهیه شده که مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کند و از دی‌ماه امسال پخش می‌شود. از دیگر مستندهای شهدای قرآنی می‌توان به پخش مستند «با شهدای قرآنی در ضیافت نور» در ماه رمضان و 10 مستند «با شهدای قرآنی در نهضت حسینی» به مناسبت ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد.

قربانی با اشاره به تعداد شهیدان قرآنی شناسایی شده توسط این مرکز گفت: تعداد 1500 شهید قرآنی از سراسر کشور شناسایی کردیم که تعداد 286 نفر از این عزیزان از استان تهران و از قاریان، اساتید و مربیان قرآن بودند.

وی همچنین از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی شهدای قرآنی خبرداد و گفت: مقرر شد تا سایت مربوط به آثار و اخبار شهیدان قرآنی همزمان با این یادواره راه اندازی شود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره ملی شهدای قرآنی کشور

قربانی همچنین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی قرار است سال آینده یادواره سوره‌های سرخ در تمام استان‌ها برگزار شود و نیز شاهد برگزاری کنگره سراسری شهدای قرآنی کشور در سال آتی باشیم.

وی تصریح کرد: امسال با برگزاری همایش «پرچم‌داران بصیرت» مانند سال گذشته تلاش می‌کنیم که فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در ضمن معرفی این الگوها و اسوه‌های عینی و عملی دستورات وحیانی خداوند کریم در قرآن ترویج کنیم.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از پوستر سومین یادواره سوره های سرخ رونمایی شد. این یادواره به میزبانی سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و با همکاری 20 دستگاه فرهنگی قرآنی کشور در قالب برنامه های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات