خبرهای داغ:

جشن آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان (عج) در اهواز برگزار شد

مردم اهواز با حضور در مراسمی فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر امام مهدی (عج) را جشن گرفتند.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۰۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر امام مهدی (عج) مراسم جشن و سرور با حضور مردم ولایتمدار اهواز برگزار شد.

این مراسم همزمان با شب نهم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز واقع در چهار راه آیت‌الله طالقانی برگزار شد و مردم شهر شهیدپرور و ولایتمدار اهواز سالروز آغاز امامت و ولایت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

در این جشن و سرور که به همت معاونت عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام خوزستان و آستان مقدس علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد مردم اهواز با شادی و سرور به برگزاری جشن سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) پرداختند.

در این آیین نورانی به همه شرکت‌کنندگان در برنامه یک شاخه گل نرگس اهدا شد و عطر معنوی خاصی در این جشن دینی در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز حاکم شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام موسی عاملی بهاءالدینی، از روحانیون خوزستانی به سخنرانی پرداخت و با تبریک فرا رسیدن سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: همه ما برای امام زمان (عج) دعا کنیم که یکی از این دعاها دعای فرج است.

وی قرائت زیارت آل یاسین را یکی دیگر از دعاها برای نزدیکی به امام عصر (عج) دانست و بیان کرد: همچنین می‌توانیم دعای عهد را هر روز صبح بخوانیم و دعای ندبه نیز یکی از دعاهایی است که می‌توان برای آن حضرت خواند.

این استاد حوزه علمیه اهواز در گفت: بیاییم امشب عهد ببندیم که همیشه برای امام زمان (عج) دعا کنیم نه این که دعای ندبه، زیارت آل یاسین، دعای عهد، دعای سلامتی و دعای فرج بخوانیم، اینها خوب است ولی قول دهیم هیچ گاه دیگر و در هیچ محفلی صلوات را بدون «و عجل فرجهم» نفرستیم که این کوچکترین دعا برای وجود نازنین آن حضرت است.

وی مقام امامت را یکی از بالاترین مقام‌ها دانست و عنوان کرد: حضرت ابراهیم (ع) که پیامبر خدا بود دارای مقام نبوت و خلت بود و بعدها به مقام امامت رسید.

حجت‌الاسلام عاملی بهاءالدینی در ادامه به بیان برخی از شباهت‌های امام زمان (عج) با انبیا الهی پرداخت و تصریح کرد: در اختلاف در زمان به دنیا آمدن، آن حضرت شبیه به حضرت عیسی (ع) است و مخفیانه متولد شدن ایشان نیز به حضرت موسی (ع) شباهت دارد.

در این جشن یک کودک خردسال اهوازی به شعرخوانی پرداخت و مردم اهواز با اشعاری نظیر «مبارک مبارک امامتت مبارک یا مهدی و مبارک مبارک تاج سرت مبارک» سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) را تبریک گفتند.

همچنین «عید امامت امام زمان، باد مبارک به همه شیعیان» و «عید ولایتت مبارک گل نرگس و جشن امامتت مبارک گل نرگس» و «منجی رحمت آمده گل زهرا، عید ولایت آمده گل زهرا» نیز از دیگر اشعاری بود که مردم اهواز در سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب‌الزمان (عج) قرائت کردند.

در این آیین سید محمد امام از مداحان خوزستانی به مولودی خوانی پرداخت و به چند نفر از کسانی که در مسابقه حضوری به سوالات پاسخ صحیح دادند جوایزی نقدی اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار