مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح الله در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بسیج حقوقدانان سعی دارد تا مصداق «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» باشد از این‌رو بایستی بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل حساس از جمله مسائل داخلی، ملی، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۵۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
سرهنگ پاسدار  امیرحسین مشهدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک با اشاره به  اهداف بسیج حقوقدانان اظهار داشت: تربیت بهترین نیروی حقوقدان و قضات و نیز سردفتران و مشاوران حقوقی از ادهاف اصلی تشکیل بسیج حقوقدانان است که در استان نیز درصدد هستیم به تمامی این اهداف دست پیدا کنیم.
وی افزود: بسیج حقوقدانان یک قشر از بسیج است که نوپا بوده ولی با این وجود توانسته بستر لازم را برای تحقق اهداف خود به وجود آورد که تمامی این اهداف و برنامه‌های بسیج حقوقدانان باید کانونی برای تربیت بهترین‌ها باشد.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اولین مجمع بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با حضور اعضاء شورای راهبردی بسیج حقوقدانان استان شهریورماه برگزار شد.
مشهدی با اشاره به حضور بسیج حقوقدانان در شورای راهبردی بسیج گفت: شورای راهبردی بسیج حقوقدانان در مواقع ضرورت تشکیل جلسه داده و به بررسی مسائل مربوطه می‌پردازد، خوشبختانه هر ساله به تعداد حلقات بسیج حقوقدانان افزوده می‌شود.
وی افزود: بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل حساس از جمله مسائل داخلی، ملی، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی از رسالت‌های بسیج حقوقدانان بوده و اعضاء بسیج حقوقدانان باید از مباحث روز به راحتی عبور نکرده و نسبت به این امور حساس باشند و به واقع ارق ملی داشته باشند.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تمامی فعالان عرصه مباحث حقوقی باید در بخش‌های مختلف حقوقی از حیث دانش و اطلاعات برترین باشند و نیز از تقوا و ایمان، بینش سیاسی نیز متمایز باشند و نمونه بارز «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» باشند تا در راستای احیاء حقوق مستضعفین گام بردارند.
مشهدی با اشاره به ظرفیت بالقوه بسیج حقوقدانان با در نظر داشتن عدالت محوری گفت: حقوقدانان بسیجی باید آنگونه باشند که اگر فردی متقاضی رجوع به حقوقدانی بود از  توانایی بسیج حقوقدانان استفاده کند و در واقع جامعه برترین ها را در این قشر به منظور بهره‌گیری در مباحث حقوقی بیابد و ما نیز بتوانیم به بهترین نحوه در این راستا به دیگر قوا نیز کمک کنیم.
وی افزود: در بحث اقتصادمقاومتی یکی ضروریات فراهم کردن بستر تضمینی و قانون گذاری آن است که در این مورد بسیج حقوقدانان می‌تواند برای رفع خلأ موجود مجلس یاری داده و خلاها قانونی را یادآور سازد تا اقتصادمقاومتی محقق شود.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: نظام‌مند بودن و قانونمند بودن بسیار عالی است ولی برای تعدادی از افراد این نیز بهانه می‌شود در واقع نبود قانون بهانه‌ای می‌شود برای کار نکردن یا برعکس وجود قانون نیز بهانه‌ای دیگر می‌شود که عده‌ای مدعی شوند که قانون دست‌و پا گیر بوده و نمی‌توانند فعالیت کنند.
مشهدی در ادامه گام اول برای تحقق اهداف بسیج حقوقدانان را اتحاد، تعامل و ارتباط اقشار درون سازمانی دانست و اضافه کرد: اگر ارتباط تنگاتنگ بین عوامل درون سازمانی وجود نداشته باشد به طور قطع به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم، برنامه‌ریزی‌های علمی گامی دیگر برای رسیدن به اهداف بسیج حقوقدانان است، برنامه‌های این سازمان باید با بصیرت، معرفت افزا و فرهنگی باشد.
وی افزود: برگزاری کارگاه آشنایی با آسیب‌های اجتماعی با محور خانواده، برگزاری اردوی راهیان نور، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر بخشی از فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی در امسال بوده است.
ارسال نظرات