یادداشت:

ائتلاف نامبارک آمریکایی ، صهیونیستی و سعودی در پشت صحنه حوادث خونبار زاریای نیجریه

با کدامین منطق، می توان شاهد چنین جنایتهای وحشتناک بود و فریاد نزد؟ اصل اسلامی و انسانی «کونوا للظالم خصما وللمظلوم عونا» در شرایط کنونی همگان را به دفاع از حقوق شیعیان مظلوم در قاره آفریقا و خصوصا در کشور نیجریه فرا می خواند.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۵۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زرندیه

متاسفانه بار دیگر شاهد جنایتی از جنس سعودی صهیونیستی این بار در آفریقا و نیجریه هستیم، حمله به بیت شیخ زکزاکی، مرجع بزرگ شیعیان نیجریه و هتک حرمت اماکن مقدسه دینی و قتل و کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور اقدامی جنایت‌بار، وقیحانه، جنون آمیز و از روی ترس و استیصال می باشد. این‌گونه حملات و قتل عام‌ها، در پی استیصال و درماندگی ارتش نیجریه در برابر رشد فزاینده مکتب نورانی اسلام در میان مردم آن کشور و افزایش قدرت نفوذ معنوی آنان است.

بدون تردید، این حمله جنایتکارانه و شبه‌تروریستی که نمادی از شیعه‌هراسی و نشانی از پاکسازی مذهبی به‌همراه دارد، نزد همه انسان‌های آزاده جهان که برای کرامت انسانی، آزادی اندیشه و آزادی مذهب احترام قائل‌اند، محکوم و مردود است. تأسف بارتر این که این جنایت هولناک توسط ارتش و نظامیان انجام شده است که خود باید حافظ مال و جان و نوامیس ملت باشند.

متاسفانه اینگونه اقدامات که نقض صریح حقوق بشر در آزادی عقیده و افکار و همچنین اصل پذیرفته شده احترام به ادیان الهی و آسمانی است، نشان می دهد که تمام مرزهای ادعا شده حقوق بشری و ارزش های تبلیغ شده غربی یکی پس از دیگری شکسته شده است.

این حادثه دردناک در شرایطی اتفاق می‌افتد که دنیا گرفتار تهدید فوری خشونت و افراطی‌گری داعشی ــ تکفیری قرار دارد و بر همه کشورها فرض است که در این مبارزه حیاتی، نقشی مسئولانه و مدبرانه به ‌عهده داشته باشند. مع‌الاسف در حالی که توقع می‌رود دولت، ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی همه هم و غم خود را به مبارزه با یکی از شاخه‌های اصلی ترور، خشونت و افراطی‌گری در جهان یعنی بوکوحرام که چهره‌ای نادرست، کریه و زشت هم از اسلام و هم از مردم نیجریه در جهان ارائه کرده است، معطوف دارند، متأسفانه در این حادثه به همان روش های ضدبشری متوسل شده و خون صدها انسان بی‌گناه بر زمین ریخته می‌شود.
با کدامین منطق، می توان شاهد چنین جنایتهای وحشتناک بود و فریاد نزد؟ اصل اسلامی و انسانی «کونوا للظالم خصما وللمظلوم عونا» در شرایط کنونی همگان را به دفاع از حقوق شیعیان مظلوم در قاره آفریقا  و خصوصا در کشور نیجریه فرا می خواند. به راستی از کشتار شیعیان نیجریه، چه کسانی سود می برند و در پشت پرده این ظلم ها و آدم کشی های بی رحمانه ،کدامین دستهای ناپاک قرار دارد؟ آیا می توان پذیرفت که نیروهای نظامی با فلسفه وجودی تامین امنیت برای مردم، به بهانه واهی به خانه و حسینیه شیخ ابرهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه یورش برند و تعداد زیادی از همین مردم مظلوم و بی پناه را قتل عام نمایند. به راستی چه ارتباطی میان این جنایت و راهپیمایی عظیم و چند میلیونی  مسلمانان نیجریه در اربعین حسینی امسال وجود دارد؟ بدون تردید دستان ناپاک ائتلاف نامبارک آمریکایی ها و صهیونیست ها و تکفیری های وهابی تحت هدایت و حمایت آل سعود در پشت صحنه این حوادث خونبار و دیگر حوادث مشابه قرار دارد. ائتلافی که هدفی جز مقابله با گسترش جریان مقاومت و بیداری اسلامی در قاره آفریقا ندارد. این ائتلاف می کوشد راه ترویج ارزش های اسلامی و انسانی در کشورهایی چون نیجریه را برای مسلمانان و شیعیان آزادیخواه و عزت طلب پرهزینه نماید. البته تجربه چهار دهه اخیر، نشان می دهد که رهپویان این مسیر، حاضر به پرداخت هر هزینه ای برای قرار گرفتن بر قله های شرف و افتخار هستند.





ارسال نظرات