شهادت ترک گناه، ادای نماز، عمل به واجبات و ترک محرمات است.
کد خبر: ۸۶۰۹۸۶۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل در یادواره شهدای محله دانش آباد اردبیل در مسجد امام حسین(ع) که با حضور اهالی و تعدادی از اتباع آذربایجان برگزار شد آغاز امامت امام دوازدهم صاحب العصر (عج) را به مردم تبریک گفت.

آیت الله عاملی با قدردانی از برگزار کنندگان یادواره های شهدا، زنده نگه داشتن شعائر شهدا را حیاتی دانست و افزود: هر ملتی و جوامعی شهید دارد اما یکی از مهمرین نقطه تمایز شهدای ما این است که شهدای ما دارای مقصدهای الهی و مقصدهایی چون حفظ حاکمیت ملی هستند زیرا هر ملتی که دیگران برای او تصمیم بگیرد سیاه بخت شده است.

عاملی با بیان اینکه در تحولات جهانی منطقه و در علم هیچ سهمی نداشتیم خاطر نشان ساخت: شهدا از جان خود مایه گذاشتد تا ما این سه حق خود را احیا کنیم.

امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه تهران 70 سال و دانشگاه آکسفورد انگلستان 700 سال عمر دارد، به علت تسلط شاهان عیاش و برنامه ریزی شده بر ایران، 500 سال از علم و تکنولوژی عقب ماند و این درحالی است که حتی یک روز در سبقت های علمی و پیشرفت تعیین کننده است.

وی گفت: با تسلط شاهان بی کفایت و سیاست های خبیث اعمال شده افغانستان، قسمتی از پاکستان، بحرین، قارص و ایغدر ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان و داغستان از پیکر ایران جدا شد در حالی که از شمال به بربر از شرق به دیوار چین در غرب تاج گذاری و در قسمت جنوب یمن یکی از استان های ایران، باب المندب مرز ورودی ایران و در دربند روسیه هنوز هم آثار ایرانی ها در ان موجو است، اما ملت ایران را به خواب دادند.

وی با بیان اینکه از 28 مرداد به بعد آمریکا حکومت کرد و قبل از آن نیز انگلستان برای ایران نسخه پیچیده بود گفت: به تعبیر امام راحل رضا شاه حتی بلد نبود عدلیه با (ع) یا با همزه نوشته می شود و در سفر به اردبیل در پل ابراهیم آباد و در بازی قمار باخته بود که بعد از سلطنت رضاه شاه این فرد تا آخرعمر خود متواری بود بنابراین چنین فردی بر کشور مسلط کرده بودند.

عاملی گفت: ارتش شاهنشاهی ایران را 50 هزار مستشار آمریکایی اداره می کرد و در کارهای فنی اجازه نمی دادند از فاصله یک کیلومتری نزدیکتر نیروی ایرانی کار آنها را مشاهده کند و هیچ وقت ارتش ما را به تکنولوژی مجهز نکردند و به اعطای عنوان ژاندارم منطقه بسنده شده بود.

وی به تاسیس سازمان اطلاعات و امنیت ساواک و شکل گیری آن توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: این سازمان مخوف و شکنجه گر هنگام تحویل جسد برخی انقلابیون آثار شکنجه با دلر بر بدن آنها دیده می شد.

وی گفت: هیچ کس باور نمی کرد فردی با یک عبا و قبای ساده و با سلاحی به نام دین بتواند ایران طعمه شده را از دهان استکبار بیرون بکشد و مقامات وقت آمریکا در پاسخ به سوال رسانه های خود مبنی بر اینکه چطور نتوانستید انقلاب اسلامی ایران را پیش بینی کنید اقرار کردند: معیار انقلاب ایران با معیار ها و شاخص های فعلی اتفاق نیافتاد و میعار ناشناخته ای بنام دین در ان دخیل بود.

وی با اشاره به تسلط غربی ها در ایران گفت: غرور مقدس ملت چنان جریحه دار شده بود که در سر در باشگاه افسران انگلیسی در آبادان نوشته شده بود ورود ایرانی ها و سگ ممنوع!؟.بنابراین این شاهکار امام بود که غرور مقدس ملت را احیا کرد و حتی بر ذلیل شدن شاه ایران در برابر امریکا تعصب نشان می داد.

استاد حوزه ودانشگاه اردبیل با اشاره و بازگشت به تاریخ دوران صفوی گفت: در طول تاریخ قبل از امام راحل شاه اسماعیل صفوی در 23 تا 30 سالگی حکومت یکپارچه دینی را در کشور تشکیل داد که قزل باشان، عشایر شاهسون و تالشداران از بخش اعظم این حکومت بودند.

عاملی با تصریح بر اینکه کشورهای اطراف منطقه هیچ کدام با استقلال رای نمی توانند تصمیم بگیرند افزود: حتی اروپا در سیطره سیاسی و اقتصادی آمریکا قرار دارد در حالی که ایران تنها کشوری است که معادله آمریکا را در دنیا به هم زده و مصداق آن عصبانیت و سردرگمی جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا است که در مجلس کشور ژاپن مشت خود را بر میز کوبید و اعتراف کرد: در دست ایران گرفتار شده است.



امام جمعه اردبیل با اشاره به اقتدار ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج عدن و فارس گفت: در عرف و قانون بین المللی کشتی های عبوری از خلیج فارس انگلیسی صحبت می کنند اما اکنون سپاه چنان تسلط و قدرتی در این منطقه دارد که عموماً با زبان فارسی درخواست و اجازه عبور می گیرند! بنابراین دلیل محرومیت ها و تحریم های سپاه در شورای امنیت سازمان ملل در نوبه خود بی سابقه و عیان است

آیت الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای محله دانش آباد اردبیل در مسجد امام حسین(ع) و در جمع اهالی و اتباع آذربایجان حاضر در این مراسم اظهار داشت: در دنیا بی سابقه است که حتی یک قطع نامه سازمان ملل بدون اجرا لغو شود اما از عظمت ایران 12 قطع نامه شورای امنیت علیه ایران بدون اجرای حتی یک روزه لغو شد!.

وی با اشاره به تعجب برخی طرف مذاکره آمریکایی نسبت به ادای نماز تیم ایران در وسط مذاکره گفت: جان کری علت ترک جلسه برای ادای نماز را از ظریف می پرسد که پاسخ می شنود: قدرتی فراتر و مافوق مادی وجود دارد که شما در برابر آن چیزی نیستید!.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل در ادامه و در بخش دیگر سخنان خود برجام را بهانه ای بیش برای استحاله و تحت فشار دادن ایران برای مقاصدی چون همسو شدن با غرب، ندانست و تصریح کرد: دولت ها مجری سیاست های کلانی است که در جای دیگری تصمیم گیری می شود.

عاملی در ادامه با اشاره به سیره های ناب و فرمول های مذهبی قابل پیاده و علاج بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی گفت: ازدواج هایی همچون سفید و خانه های مجردی و غیره خانمان سوز و بنیان خانواده را از هم می پاشد و غرب تازه متوجه شده و موسسه ای به نام "مادر به خانه ات برگرد" را تاسیس و راه اندازی می کند.

عاملی در ادامه به اجتناب از فساد و گناه تاکید کرد و گفت: علت اینکه خداوند حرمت زنا، شراب و دیگر گناه را وضع فرموده است غیرت الهی بر بندگان خود بوده و رهبریت صالح امام راحل و انقلاب ایران و خروج ملت ایران از یوغ استکبار غیرت الهی بر ملت ایران بود.

عاملی در پایان شهادت را ترک گناه، ادای نماز، عمل به واجبات و ترک محرمات دانست.


ارسال نظرات