حجت الاسلام والمسلمین حسینی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه:
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اذعان کرد: ملت بصیر ایران اسلامی به حول و قوه الهی اجازه نخواهد داد بیگانگان خواب‌های آشفته برای این کشور ببینند.
کد خبر: ۸۶۰۹۹۱۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش " خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان " همایش وحدت حوزه و دانشگاه ویژه حوزویان و دانشگاهیان سیرجانی، صبح امروز با حضور دانشجویان، اساتید، ریاست دانشگاه ها، طلاب شهرستان سیرجان و مسئولین شهرستان در دانشگاه صنعتی سیرجان برگزار گردید.

در این همایش امام جمعه سیرجان اظهار داشت: شهید مفتح، پیشاهنگ وحدت حوزه و دانشگاه است؛ او که سال ها در مسیر دستیابی به وحدت حوزه و دانشگاه کوشید و سرانجام شهادتش نیز تبلوری از این اندیشه ی والا شد.

امام جمعه سیرجان با اشاره به اینکه آسیب به وحدت حوزه و دانشگاه ظلم به مردم است گفت: شهید مفتح دریافته بود که استعمارگران به منظور دست یابی به اهداف منفعت طلبانه خویش، در صدد توطئه برای جدایی دانشگاهیان و روحانیان هستند بنابراین تمام توان خود را برای وحدت این دو قشر به کار بست و به پاس خدمات ارزنده وی در زمینه وحدت دانشگاهیان و حوزویان، ۲۷ آذر در تقویم ایران اسلامی، به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد مفتح روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نام گرفت.

حسینی افزود: اگر علوم تجربی در کنار علوم دینی قرار بگیرند انسان به مرحله تکامل می رسد و این مهم حاصل نخواهد شد مگر با وحدت حوزه و دانشگاه که ارتباط بین این علوم از کانال حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد.

امام جمعه سیرجان نقش حوزه و دانشگاه را در سرنوشت کشور محوری خواند و افزود: این روزها عده ای در داخل و خارج کشور از دهان نجسشان بحث شورایی شدن رهبری مطرح می شود که اینگونه افراد با آرمان های امام و انقلاب زاویه دارند و مخالفان اصلی این انقلاب و نظام هستند.

حسینی به برخی شبهات ایجادشده پیرامون ولایت فقیه و شورایی‌شدن رهبری واکنش نشان داد و افزود: کسانی که شورایی شدن رهبری را مطرح می کنند باید بدانند امامت شورایی در تاریخ هیچگاه نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان لازمه بستن راه نفوذ دشمن را هوشیاری و بیداری همگانی دانست و تاکید کرد: ملت بصیر ایران اسلامی به حول و قوه الهی اجازه نخواهد داد بیگانگان خواب‌های آشفته برای این کشور ببینند.

ارسال نظرات