خبرهای داغ:
نخستین جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن ملل و اقوام با حضور مسئولان استانی در قزوین در محل نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۰۹۹۲۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن ملل و اقوام گفت: این جشنواره با تلاش مربیان مدارس، والدین آنها و دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: 26 تیم پژوهشی برای معرفی استان‌های مختلف از جمله اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی،‌بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی،‌ خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس و قزوین اختصاص تشکیل شده است که آثار خود را در این جشنواره به نمایش گذاشته اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در این جشنواره غرفه هایی نیز به منظور معرفی ظرفیت‌های استان‌های قم‌، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد اختصاص یافته است که لباس، آداب، سنن، موسیقی و محصولات آنها را معرفی می نماید.

سالار قاسمی تصریح کرد: علاوه بر غرفه‌های تفکیک شده استان شناسی یک غرفه ویژه برای معرفی کلی مناطق، ظرفیت‌های گردشگری، محصولات و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است، همچنین بخش دیگری از جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن ملل و اقوام به معرفی و بیان فعالیت‌ها و ویژگی‌های فرهنگی و سیاسی 31 کشور جهان از جمله استرالیا، بحرین، کانادا، چین، مصر، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ژاپن‌، قزاقستان، کره جنوبی، لبنان، مالزی، مکزیک، پادشاهی هلند، نیوزیلند، نروژ، فیلیپین، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، روسیه، اسپانیا، سوئیس، سوریه، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی و واتیکان پرداخته شده است.

گفتنی است سه غرفه جانبی جشنواره نیز به نمایشگاه کتاب و ارائه فعالیت‌های حوزه پژوهش در ناحیه 2 آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اختصاص یافته بود و 350 نفر از دانش آموزان در این جشنواره شرکت نمودند.

در مراسم افتتاحیه جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن ملل و اقوام، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها