دهقان گفت: جامعه ما جامعه ای شهادت طلب است و باید با شناخت ابعاد توطئه دشمن همواره اقدام پیشگیرانه از خود نشان بدهد و در این راه نیازه به معیار و شاخص است تا دشمن را اشتباه نگیریم و آدرس های غلط به یکدگیر ندهیم.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۶۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان مازندران روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده های شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم برگزار می شد سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، گفت: این کنگره در جهت گرامیداشت و ترویج فرهنگ شهدا و میراث داری شهدای گرانقدری است که با گذشتن از جان خویش برای ما هرآنچه که امروز داریم عزت، قدرت ، سرافرازی استقلال و امنیت ، شخصیت والای جهانی را به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: شهدا یک تاریخ ساختند و نقطه ی عطفی را در مسیر حرکت سیاسی اجتماعی ملت ما و دنیای اسلام بوجود آوردند، آنها  برای نجات بشریت در دنیا ایجاد مسئولیت کردند، بنابراین کمترین ادای دین به شهدا یادآوری رشادت ها و عظمتشان است.
 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: وظیفه ما این است که راه این شهیدان را درک کنیم و آرمانهای آنها را بشناسیم و در مسیرش گام برداریم، مسیری که آنها جان خود را بر کف دست گذاشتند و جهاد کردند،این راه نیازمند اخلاص در حیطه ی عمل با توکل تمام عیار به خدا و حضور در صحنه برای پایمردی و تا مرز شهادت رفتن است.

دهقان با یاد آوری ماهیت نظام جمهوری اسلامی  تاکید کرد: جمهوری اسلامی در مبارزه، مقابله و نه گفتن به نظام سلطه همواره باید خود را در یک میدان درگیری با نظام سلطه ببیند.

وی گفت: : همواره با فصله گرفتن از روزهای آغازین انقلاب اسلامی، باید این را پذیرفت که شرایط ما در داخل و بیرون و مناسبات کشور در تعامل با دنیا دچار یک نوع پیچیدگی خاص می شود که دشمن با علم به این مساله  طرح مقابله با انقلاب اسلامی خود را گام به گام پیشرفته تر می کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ممکن است به مرور زمان نوع و ماهیت تهدیدات عوض شود گفت:  اصل تهدید هم چنان  پابرجا است همانند و دشمن همواره در حال اقدام بر علیه  کشور است، یک روز جنگ ، یک روز در بعد فرهنگی ، یک روز در بعد تحریم ، و یک روز هم  در بعد اجتماعی.

دهقان افزود: جامعه ما جامعه ای شهادت طلب است و باید با شناخت ابعاد توطئه دشمن همواره اقدام پیشگیرانه از خود نشان بدهد، البته این کار بسیار سخت است، یعنی  آگاهی از توطئه جدید پیشگیری از اقدام مجدد دشمن.   در این راه نیازه به معیار و شاخص است تا دشمن را اشتباه نگیریم، مسیر را اشتباه دنبال نکنیم و آدرس های غلط  به یکدگیر ندهیم.
 
وی در ادامه گفت: در هر شرایط  اقدامات و رفتار های سیاسی ، اجتماعی ، نظامی و اقتصادی ما باید متناسب باشد با آن چیزی که رهبری امت به عنوان راه نجات پیش پای امت قرار می دهد، این  اقدام است  باعث وحدت و انسجام  می شود.
 
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز اگر دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد  باید بگوییم ماهم در یک نطقه اوج و در آستانه ی یک پرش بزرگ به سمت تمدن شکل یافته در سایه الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت هستیم و لذا اکنون بیشترین نیاز را به انسجام و در صحنه بودن را در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی داریم.

 دهقان  با تأکید بر اینکه افرادی باید به مجالس خبرگان و شورای اسلامی راه یابند که برآمده از فرهنگ ایثار و شهادت باشند و خدمت به ملت بزرگ ایران را سرلوحه فعالیت‌های زندگی بدانند، افزود: همه کسانی که چشم و دل آنان به نظام الهی بوده باید مورد حمایت مردم قرار بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تک تک آحاد جامعه یک اثر وجودی فراملی دارند، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا نیز از ملت می‌خواهند که شعاع نفوذ انقلاب با برگزاری انتخابات پرشور، رسالت جهانی خود را به منصه ظهور برساند.

سردار دهقان همچنین اضافه کرد: اکنون تفکر ایثار و شهادت ایران اسلامی تا دفاع از فراتر از مرزهای سرزمینی ایران اسلامی رفته است.

وی با اشاره به اینکه کشمش‌های درونی و گروهی در انتخابات نباید سبب برهم زدن اتحاد ملی کشور شود، گفت: مجلس آینده نباید ضعیف و ناکارآمد باشد و باید برای آینده استقلال یافته ایران برنامه‌ریزی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی هیچگاه دنبال تولید موشک با کلاهک هسته‌ای نبوده است، افزود: هیچ توقف و تعللی در طراحی، تولید و تست تسلیحات موشکی نداشته و بر حجم تولیدات خود افزودیم.

وی با گفتن این موضع که همواره با توجه به تهدیدات، در زمینه تجهیزات و تسلیحات نظامی خود را به‌روز کرده‌ایم تا اگر درگیری رخ داد، خود را در برابر دشمن مصون بداریم، تأکید کرد: تقریبا تحریم‌ها تا دو هفته آینده از کشور برداشته می‌شود و تعامل با کشورهای دنیا افزایش خواهد یافت؛ البته استکبار جهانی هیچگاه اجازه آرامش در ایران و کشورهای منطقه را نمی‌دهد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه برجام را در صورتی اجرایی و عملی می‌کنیم که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند، گفت: در صورتی که طرف مقابل تخطی از تعهدات خود کند، اجرای برجام را لغو می‌کنیم.

گفتنی است: در این مراسم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار مازندران وفرمانده سپاه کربلای مازندران از کتاب «از دانشگاه تا خدا» نیز رونمایی شد و خانواده شهید «روح الله سلطانی» از شهدای مدافع حرم هم توسط وزیر دفاع مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات