مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان این‌که بنادر جزیزه کیش ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵ میلیون تن کالا را دارد، گفت:‌ سالانه ۱۰۵ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه کیش جابجا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۹۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش بسیج،  به کیش، علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه هفدهمین همایش صنایع دریایی اظهار کرد: صنعت دریایی علی رغم تحریم‌ها در مسیر رشد بوده است در پایان تحریم‌ها در مسیر توسعه قرار گرفته و بازارهای جدیدی را تجربه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بخش اعظمی از فناوری این صنعت در کشور بومی شده و ساخت شناورهای گوناگون، تجهیزات دفاعی، تجهیزات بندری اقدام شده است.

وی با بیان این‌که ایجاد امنیت و اشتغال پایدار از جمله مزیت‌های صنایع دریایی است، افزود:‌ جزیره کیش از ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش حمل و نقل دریایی و ارتباط با سایر بنادر جهان دارد، از این رو در چند سال اخیر تلاش برای به روزآوری بندر مسافر و تجاری کیش انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که بندر تجاری کیش دارای 17 اسکله است،‌ یادآور شد: ظرفیت‌های کیش باعث شده تا این بندر سالانه 5 میلیون تن تخلیه و بارگیری داشته باشد،‌ضمن آن‌که ظرفیت جابجایی مسافری بندر سالانه 1.5 میلیون نفر است.

وی با بیان این‌که بندرگاه مسافری کیش 12 پست انواع اسکله مانند "رو رو"، سوختی 25 هزار تنی و اسکله 12 هزار تنی دارد، گفت: سالانه 5 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر جزیره کیش انجام میَ شود، دو ترمینال مسافری با ظرفیت سالانه 1.5 میلیون نفر در کیش فعال است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان این‌که سالانه 105 هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه کیش جابجا می‌شود،‌ گفت: منظقه آزاد کیش بر آن است به قابلیت‌های موجود بسنده نکرده و به دنبال احداث اسکله 35 هزار تنی ، اسکله "رو رو" و همچنین ترمینال کانتینری بندرها در دست ساخت دارد.

مونسان یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های ما استحصال زمین از محل لایروبی را اقدامات فیزیکی بندرگاه کیش عنوان کرد.

ارسال نظرات