فرماندار نمین در مراسم تجلیل از بازنشستگان آموزش‌وپرورش:
به خاطر احترام و ارزشی که به جایگاه معملمی در خارج از کشور قائل بودند، برای اولین بار به شغل معلمی خود افتخار کردم.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۹۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، فرماندار شهرستان نمین، فرهاد عبدالعلی پور در مراسم تجلیل از بازنشستگان آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در حال حاضر جایگاه معلمان در جامعه به فراموشی سپرده‌شده است.

فرهاد عبدالعلی پور با بیان اینکه بنده برای اولین بار در خارج از کشور به معلم بودن خود افتخار کردم، گفت: بنده در سفری که با یکی از آشنایان به کشور کره جنوبی داشتم دیداری با مدیرعامل کارخانه کشتی‌سازی هیوندا انجام شد که هنگام معرفی طرفین وقتی مدیرعامل این کارخانه فهمیدند بنده معلم هستم، به احترام شغل معلمی بنده دو بار برخواستند و نشستند.

وی در بخش دیگری در سخنان خود با بیان اینکه نظام مدیون معلمان است، افزود: اگر می‌گوییم این نظام و مملکت را سپاه و بسیج سر پا نگه‌داشته است یا اینکه امروزه به داشتن فناوری‌های هسته‌ای افتخار می‌کنیم باز مدیون معلمان هستیم چراکه آن‌ها نیز تربیت‌یافتگان همین معلمان هستند.

فرماندار نمین افزود: مسئولان نیازمند مشورت‌های معلمان بوده و علی‌الخصوص درب فرمانداری همیشه به روی آن‌ها باز بوده و از مشورت‌های آن‌ها برای مرتفع ساختن مشکلات استقبال می‌کند.

جایگاه نمین در حوزه آموزش‌وپرورش فراتر جایگاه کنونی بوده و وضعیت کنونی نیازمند آسیب‌شناسی است.

*معلمان بازنشسته سرمایه‌های جامعه هستند

امام‌جمعه شهرستان نمین نیز پیش از این در مراسم تجلیل از بازنشستگان آموزش‌وپرورش اظهار کرد: معلمان بازنشسته سرمایه جامعه بوده و باید پیش از بیش در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صفر یوسف‌زاده گفت: معلمان باید پیام‌ها و ارزش‌های جامعه را به نسل جوان انتقال داده و برای جامعه چراغ روشنی باشند.

در مراسم تجلیل از بازنشستگان آموزش‌وپرورش شهرستان نمین از 51 نفر از بازنشستگان سال‌های 92، 93 و 94 تجلیل شده و همچنین به قید قرعه نیز به پنج نفر از حاضران هدیه‌ای اهدا شد.

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان گفت که پس از خواندن نام یکی از معلمان بازنشسته جهت دریافت لوح و جایزه خود، بر روی سِن حاضرشده و ضمن عذرخواهی از دیگر معلمان حاضر در این مراسم از دریافت جایزه خودداری کرد.

نکته دیگری که مورد بی‌توجهی قرار گرفت مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین مبنی بر تعطیلی جلسات، مراسم‌ها و حتی کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها نیم الی یک ساعت پیش از اذان بود.

این در حالی است که مدیر آموزش‌وپرورش خود یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوده و مراسم تجلیل از معلمان بازنشسته حتی بعد از اذان ظهر نیز ادامه داشت.

ارسال نظرات