روزنامه وال استریت ژورنال در راستای سیاست ایران هراسی مدعی شد هکرهای ایرانی در سال ۲۰۱۳ به سیستم کنترل یک سد در نزدیکی شهر نیویورک نفوذ کردند.
کد خبر: ۸۶۱۰۱۲۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش بسیج،  روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سابق و فعلی آمریکایی مدعی شد هکرهای ایرانی در سال 2013 به سیستم کنترل یک سد در نزدیکی شهر نیویورک نفوذ کردند. این نفوذ نگرانی ها در مورد امنیت زیرساخت های آمریکا را افزایش داده است.

دو منبع آگاه از این نفوذ به این روزنامه آمریکایی گفتند، این حمله در سد خیابان بومن در شهر ری نیویورک اتفاق افتاده است. این سد کوچک که حدود 20 مایل با شهر نیویورک فاصله دارد، برای کنترل سیل مورد استفاده قرار می گیرد.

این روزنامه به نقل از یک گزارش خلاصه غیرمحرمانه وزارت امنیت داخلی آمریکا نوشت، هکرها از طریق یک مودم سلولی سیستم کنترل سد نفوذ کرده اند.
این سد بتنی 20 فوتی در عرض بلایند بروک، در فاصله حدودا 5 مایلی لانگ آیسلند ساوند قرار دارد.

مارکوس سرانو، مدیر شهر ری به وال استریت ژورنال گفت: «این یک سد خیلی خیلی کوچک است.» ذوی افزود، مقامات اف بی آی در سال 2013 از این سد بازدید کردند تا از مدیر فن آوری اطلاعات در مورد این حادثه سوالاتی بپرسند.

تشخیص نفوذ به این سد کار دشواری بود و ماموران تحقیق فدرال ابتدا تصور می کردند که هدف این حمله یک سد بسیار بزرگتر در اورگان بوده است.

اس وای لی، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمرکیا در گفت و گو با رویترز این نفوذ امنیتی را تایید نکرد.

بنا به این گزارش ،‌ در حالی که توافق هسته ایران در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته است محافل صهیونیستی و ضد ایرانی در آمریکا تبلیغات منفی خود علیه ایران را تشدید کرده اند و با انتشار اخبار جعلی سعی دارند ایران را به عنوان تهدیدی برای جامعه آمریکا معرفی کنند.

 وال استریت ژورنال از نشریات نزدیک به محافل صهیونیستی و دارای جهت گیری های ضد ایرانی شناخته می شود.

ارسال نظرات