حوزه هنری استان کردستان به مناسبت ماه مبارک ربیع الاول و آغاز هفته وحدت روز 3 دیماه فیلم محمد رسول ا... (ص) را به صورت رایگان در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می نماید.
کد خبر: ۸۶۱۰۱۴۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان ضمن اعلام این خبر گفت : براساس تأکید نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مصوبات نشست ستاد اجرایی جشن های هفته وحدت در استان کردستان پنج شنبه 3 دیماه 94 برابر با 12 ربیع الاول که به روایت اهل سنت میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) محسوب می گردد و آغاز هفته وحدت حوزه هنری استان کردستان اقدام به اکران رایگان فیلم فاخر و ارزشی محمد رسول ا... (ص) در 4 سکانس نموده است.

وی افزود: این فیلم در روز پنجشنبه در یک سانس صبح 30/9 و بعد از ظهر 14 ، 17 و 30/20 نموده است.

مرادی گفت: به همین منظوربا مشارکت معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان بلیت هایی طراحی گردیده که دراختیار مناطق حاشیه نشین و اقشار مختلف قرار داده شده و تعدادی نیز در گیشه سینما جهت استفاده مخاطبان این فیلم گذاشته شده است.

مرادی با بیان اینکه این فیلم در جشنواره مونترال در لیست آثار اکرانی بین‌المللی قرار گرفته است یادآور شد: امروز یکی از مشکلات سینمای ایران، جذب مخاطب است، این در حالی است که فیلم محمدرسول الله(ص) به عنوان یک فیلم غیر گیشه‌ای، توانست حداکثر مخاطب را در روزهای آغازین اکران خود جذب کند.

وی افزود: این فیلم در واقع پیام جامعه ایران اسلامی به کسانی است که در صدد تضعیف و تخریب اسلام ناب محمدی (ص) برآمده‌اند، چرا که وهابیت و تکفیر که در حال حاضر به گروه‌های منحرف و اسلام گریز موسوم هستند، نه تنها تاکنون نتوانسته‌اند اسلام واقعی را به جهان عرضه کنند بلکه در صدد اسلام هراسی وآسیب رساندن به شناخت مردم از این دین مبین هستند.

فیلم محمد رسول الله" حاصل حدود 8 سال فعالیت هنرمندان مختلف سینمای ایران و جهان است که حکایت سینمایی دوران جاهلیت و سپس عام‌الفیل و ولادت حضرت پیامبر(ص) و تا حدود سن 12 سالگی ایشان را به تصویر کشیده است، این فیلم با نگاه حضرت ابوطالب، عموی پیامبر و با روایت شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود.علیرضا شجاع نوری در نقش «عبدالمطلب»، ساره بیات، در نقش "حلیمه سعدیّه"، مینا ساداتی در نقش "آمنه"، محسن تنابنده در نقش "ساموئل یهودی" و داریوش فرهنگ در نقش "ابوسفیان" در این فیلم حضور دارند.

بخش اعظم ساخت فیلم "محمد رسول‌الله"در شهرک تازه ساخت سینمایی پیامبر اعظم انجام شده است و قرار است یک سه گانه هنری باشد تا پکیج سینمایی معرفی "اسلام مهربان" به جهان با محوریت "پیامبر مهربانی‌ها" کامل شود. بخش دوم از نوجوانی تا بعثت و بخش سوم از بعثت تا رحلت حضرت را به تصویر خواهد کشید.

ارسال نظرات