سرپرست میراث فرهنگی اشکذر:

حمام قجری روستای اسلام‌آباد رستاق مرمت شد

حمام تاریخی اسلام آباد که بنایی متعلق به دوران قاجاریه است، سال‌ها در انتظار مرمت و بازسازی بود و در حالی که می‌توانست جاذبه‌ای تاریخی در روستا باشد، به تدریج به یک مخروبه تبدیل شده بود.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۵۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: حمام تاریخی روستای اسلام آباد رستاق با مشارکت شورای اسلامی روستا آغاز شده و به زودی تکمیل و قابل بهره‌ برداری می شود.

سید محمدجعفر میرجلیلی اظهار داشت: مرمت این حمام که متعلق به دوران قاجاریه است، پس از ۲۰ سال انجام شده و امیدواریم با مرمت و بهسازی، به بهترین نحو ممکن مورد استفاده مردم اسلام آباد قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات مرمتی در مرحله اول شامل کاهگل و آجر فرش پشت بام، نصب جام‌ خانه ها و نصب و مرمت ناودانها است.

میرجلیلی عنوان کرد: این بنا قابلیت تغییر کاربری و تبدیل به موزه مردم شناسی یا موزه صنایع دستی روستایی را دارد.

حمام اسلام آباد قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه فرهنگی و تاریخی را داراست

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشکذر بیان کرد: با توجه به وجود آثار تاریخی ارزشمندی نظیر مسجد جامع، قلعه، خانه حاجی کریمی و آب انبار کریم و … در این روستا و در نزدیکی حمام تاریخی اسلام آباد، می توان این حمام را به یک مجموعه فرهنگی، تاریخی تبدیل کرد و گامی در مسیر احیای فرهنگ این روستا و ماندگار شدن آن برداشت.

به طور قطع بناهایی نظیر آب انبارها، حمام‌ ها و… و. که کاربری خود را از دست داده و با این کاربری برای مردم قابل استفاده نیستند، حتی اگر مرمت شوند، پس از مدتی دوباره متروکه می‌ شوند و به نظر می رسد ایجاد کاربری جدید برای آنها می تواند علاوه بر درآمدزایی و رونق گردشگری، به حفظ و نگهداری آنها نیز کمک کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار