خبرهای داغ:
مديركل ثبت احوال استان سمنان از رونمايي از سند شهيد مدافع حرم «شهيد محمدطحان» و تقدير از ثبت ياران افتخاري و كارمندان نمونه به عنوان مهمترين برنامه هاي هفته ثبت احوال در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۰۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، عباسعلي طالب بيدختي در نشست خبري به مناسبت هفته ثبت احوال اظهار داشت: شعار امسال ثبت احوال «ثبت احوال گذشته پرتلاش، آينده پرفروغ» نامگذاري شده است.

وي با اشاره به لايه برداري و پوست اندازي ثبت احوال افزود: ثبت احوال جزء دستگاه هاي پيش رو است كه تمام سيستم هاي آن مكانيزه شده است و ديگر بر مبناي بستر سنتي نيست و تمامي خدمات از طريق ثبت احوال به صورت مكانيزه و از درگاه الكترونيكي به مردم ارائه مي شود.

مديركل ثبت احوال استان سمنان با بيان اينكه بيش از 100 دستگاه اجرايي به ثبت احوال مرتبط هستند بيان داشت: در آينده تمام دستگاه هاي اجرايي نياز به اتصال و پيوستن به ثبت احوال دارند‎؛ چرا كه احراز هويت در فضاي مجازي و فيزيكي تنها از طريق ثبت احوال صورت خواهد گرفت.

طالب بيدختي با اشاره به فقدان فيبر نوري در ساير ادارات كل استان سمنان عنوان كرد:‌ ادارات ثبت احوال تا پايان سال به بستر فيبر نوري متصل خواهند شد و از اين حيث نيز بايد بگوييم كه تنها استاني هستيم كه در بستر فيبرنوري از سرعت بالا و با پهناي باند قوي برخوردار خواهيم بود.

وي يكي ديگر از اقدامات مهم سال جاري را ارائه خدمات به مردم به صورت پيشخواني عنوان كرد و گفت:‌ شهرستان هاي مهديشهر‏‌شهميرزاد‏ بسطام‏ ميامي و بيارجمند به صورت پيشخواني ارائه خدمت مي دهند و تا پايان سال در شاهرود‏‌‏، دامغان‏، گرمسار و سرخه نيز اين طرح عملياتي خواهد شد به جز شهرستان سمنان كه نيازمند تأمين اعتبار است.

مديركل ثبت احوال استان سمنان، ولادت هاي ثبت شده در 9 ماهه اول سال 94 را هشت هزار و 20 ولادت عنوان كرد و گفت: در مقايسه با سال 93كه هفت هزار و 779 ولادت به ثبت رسيده است ما شاهد بيش از 3 درصد رشد تولد داشته ايم.

طالب بيدختي آمار وفات يافته هاي 9 ماه اول سال 93 را دو هزار و 532 نفر و در سال جاري دو هزار و 471 نفر عنوان كرد.

وي افزود: سه هزار و 373 ازدواج و 729 طلاق در 9 ماه سال جاري به ثبت رسيده است كه خوشبختانه بيش از 17 درصد كاهش طلاق به نسبت سال 93 در استان داشته ايم.

مديركل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به صدور 30 هزار كارت هوشمند ملي در 9 ماهه اول سال جاري گفت: تا پايان سال 20 هزار كارت ملي ديگر نيز هوشمند خواهد شد و استان سمنان در اين بخش نيز پيش رو بوده است.

طالب بيدختي به اهم برنامه هاي هفته ثبت احوال در استان سمنان اشاره كرد و گفت: ديدار با نماينده ولي فقيه در استان‏، ديدار با خانواده شهدا، غبارروبي گلزار شهدا و اهداي خون از جمله برنامه هايي است كه در اين هفته برگزار خواهد شد.

وي از مهمترين برنامه هاي هفته ثبت احوال در استان را رونمايي از سند شهيد مدافع حرم «شهيد محمدطحان» و تقدير از ثبت ياران افتخاري و كارمندان نمونه عنوان كرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها