خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از سنتهای الهی و ضرورت دین مبین اسلام می باشد و با امر به معروف و نهی از منکر ایمان و عمل صالح انسان حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۰۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین صبح امروز در جلسه امر به معروف و نهی از منکر این ناحیه با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیج میقات با رهروان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف بسیج و بسیجی این است اگر امر به معروف و نهی از منکر را از ملزومات کار خویش بداند و آن را باید جدی بگیرد تا جامعه رو به شکوفایی برود.

عدالتی شربیانی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از سنتهای الهی و ضرورت دین مبین اسلام می باشد و با امر به معروف و نهی از منکر ایمان و عمل صالح انسان حفظ خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از راههای مقابله با طوفان تهاجم فرهنگی دشمن، امر به معرف و نهی از منکر می باشد و امر به معروف به منزله قلعه دین بوده و برای حفظ ارزشها در جامعه باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف در جامعه تلاش کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر مهم است که در آیات و روایات هم آمده است و بر آن تأکید شده است و این از اهمیت آن است.

این مسئول بسترسازی امر به معروف و نهی از منکر را امری لازم و ضروری دانست و گفت: ما نمی‌توانیم مردم را مجبور به کاری کنیم یا برای مثال آنها را به اصرار مسجد ببریم، اما باید با بسترسازی به ترویج این ارزش و فرهنگ‌سازی در این رابطه کمک کنیم.

عدالتی شربیانی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، دو پیامد منفی در بر خواهد داشت اولین پیامد ترک امر به معروف و نهی از منکر پیامد شخصی است، یعنی اگر کسی فردی را در حین ارتکاب گناهی علنی ببیند و آن شخص را از این امر نهی نکند، خود را در گناه آن شخص شریک کرده است، و دومین پیامد ترک امر به معروف و نهی از منکر پیامد اجتماعی می باشد که باعث شیوع فساد در جامعه می شود.

وی در خاتمه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود و خانواده خود و اطراف خویش شروع کنیم، و باید موارد آن را رعایت کنیم و اگر نتوا نستیم از خود شروع کنیم نمی توانیم  موثر باشیم.

 

 

1004/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها