خبرهای داغ:
معاون جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد

مشارکت جهاد دانشگاهی در اجرای طرح ملی میقات الرضا (ع) در سمنان

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در اجرای طرح ملی میقات الرضا (ع) در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۰۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان‏، نعمت‌الله نظری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای این تفاهم‌نامه همکاری پروژه تحقیقاتی مطالعه و بررسی توجیه فنی،اقتصادی و مالی چگونگی احیای امامزادگان استان سمنان توسط جهاد دانشگاهی این استان اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح ملی میقات الرضا (ع) با اولویت احیای امامزادگان محورهای ارتباطی استان به سمت استان خراسان رضوی برای بهره‌برداری زایران حضرت ثامن‌الحجج (ع) و سایر شهروندان استان هدف‌گذاری شده است، اجرا می‌شود، افزود: این طرح در استان سمنان که سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و مسافر است، نیز اجرا می‌شود.

نظری تصریح کرد: باید با ارائه توجیه فنی، اقتصادی و مالی از طرح مذکور، استان را تا حد زیادی از مسیر گردشگری به مقصد و هدف گردشگری تبدیل کنیم و جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز با انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در اجرای این طرح همکاری دارد.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه یک همکاری تحقیقاتی را شامل می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان در نظریه پایه توسعه و سایر اسناد بالادستی استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفته، با انجام این مطالعات و در ادامه هم‌افزایی توان اجرایی و مالی دستگاه‌های اجرایی متولی این حوزه در سطح ملی و استانی و با هدایت و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی شاهد رونق این صنعت در استان خواهیم بود.

وی گفت: زمینه ارائه خدمات مختلف فرهنگی، رفاهی و سایر نیازهای به خصوص زوار رضوی فراهم‌شده و بستر احیای گردشگری مذهبی با محوریت امامزادگان فراهم خواهد شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه انجام طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و ارائه خدمات تخصصی از مهم‌ترین وظایف این معاونت است، به فعالیت گروه برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری جهاد دانشگاهی استان سمنان اشاره کرد.

نظری گفت: مطالعه و بررسی احیای امامزاده‌های استان سمنان به توسعه و احیای گردشگری به خصوص گردشگری مذهبی استان سمنان کمک بسیار مؤثری میکند و از سوی دیگر در جهت کمک به کاهش حوادث جاده‌ای، ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و ... تأثیرات بسزایی خواهد داشت.

نظری همچنین خاطرنشان کرد: گروه برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری جهاد دانشگاهی استان سمنان آماده همکاری پژوهشی و تحقیقاتی با سایر ادارات و ارگان‌های دولتی استان و به خصوص بخش خصوصی جهت توسعه گردشگری استان سمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها