خبرهای داغ:

اوسانه های میامی بازگو می شود

برای اولین بار، اوسانه های قدیمی شهرمیامی با لهجه شیرین میامی ای بازگو می شود.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۱۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، برای اولین بار درمیامی، اوسانه های ماندگار و قدیمی شهرمیامی در سالن نمایش‌های اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان میامی بازگو خواهد شد.

مجری برنامه‌های اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان میامی دراین‌باره گفت: به‌منظور گسترش فرهنگ قصه‌های ناب گذشتگان و مرور و انتقال آن به نسل‌های آینده این برنامه برگزار خواهد شد.

رضا مهدیان گفت: امروزه باوجود فضاهای مجازی و ارتباط نسل جوان با این فضا، متأسفانه فرهنگ ناب قصه‌گویی و داستان‌سرایی حتی برای اعضاء خانواده به دست فراموشی سپرده‌شده است.

وی افزود: به همین منظور مراسمی با حضور تعدادی از بزرگان و ریش‌سفیدان شهرمیامی برای نسل جوان و نوجوان با موضوع داستان‌های قدیمی که به لهجه شیرین میامی (اوسانه) گفته می شود برپا خواهد شد.

مجری برنامه‌های اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان میامی گفت: در این برنامه شرکت‌کنندگان به گوشه‌ای از آداب‌ورسوم میامی، قصه‌های گذشتگان و سرگذشت شیرین خود می‌پردازند.

مهدیان یادآور شد: استفاده از لهجه شیرین میامی و به کار بردن از کلمات ناب میامی که امروزه برای نسل جوان و نوجوان میامی کمتر به گوش رسیده است از ویژگی‌های این برنامه خواهد بود.

وی یادآور شد: این برنامه سوم دی‌ماه رأس ساعت ١٨ در محل سالن نمایش‌های اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان میامی برگزار خواهد شد و برای عمومی آزاد خواهد بود.

مهدیان تصریح کرد: این برنامه با همکاری اداره ورزش و جوانان، شهرداری و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار