فرماندار نیر:

برخورد با بهره‌برداران از چاه‌های غیر مجاز و فنس کشی های غیرقانونی

الگوی کشت نامناسب در سال های گذشته سبب افت شدید سفره های زیرزمینی شهرستان شده است.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۴۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی، فرماندار نیر با بیان این که الگوی کشت نامناسب در سال های گذشته سبب افت شدید سفره های زیرزمینی شهرستان شده است، اظهار کرد: تنها راهکار ما برای جلوگیری از بحران آب صرفه جوی در بخش کشاورزی است که در این راستا اولویت باید پر کردن چاه های غیرمجاز باشد.

فرماندار نیر افزود: برای پیشگیری از تهدیدهای بیشتر کاهش منابع آبی دردشت های این شهرستان، به همکاری همه مردم و کشاورزان نیاز است .

وی گفت: درشهرستان نیر 311حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد 223 حلقه فعال، 66 حلقه غیر فعال و 22 حلقه متروکه است.

صمدی تصریح کرد: 17 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان وجود دارد که از این تعداد تاکنون پنج مورد پر شده و مابقی نیز پر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا مصرف آب های زیرزمین در بخش کشاورزی 70 درصد، صنعت 22 درصد و مصرف شهری و شرب هشت درصد است، عنوان کرد: در ایران 91 درصد از آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی، شش درصد در بخش شرب و شهری و سه درصد در بخش صنعت استفاده می شود.

صمدی در ادامه از ثبت 307 رشته چشمه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 160 رشته چشمه برای کشاورزی، 133 رشته جهت شرب اهالی و شرب دام ، 2 رشته برای پرورش ماهی ، سه رشته در صنعت و مابقی در آبگرم معدنی کاربرد دارد.

فرماندار نیر به رعایت حریم بستر رودخانه ها از جمله آغلاغان اشاره کرد و گفت: با افرادی که حریم بستر رودخانه ها را رعایت نمی کنند و غیرقانونی اقدام به فنس کشی و ساخت غیرمجاز می کنند به شدت برخورد خواهد شد.

ارسال نظرات