همیشه برای دیگران یکبار هم برای خود

زبان گویای جامعه از بی مهری بر بیمه خبرنگاران می گوید

خبرنگاران که زبان گویا، گوش شنوا و چشم بینای جامعه هستند غالبا چنان سخن می گویند که مسئولین یا تصور می کنند خبرنگاران متعلق به دنیای ماورایی بوده و برای زندگی نیازی به رسیدگی ندارند یا به سبب جسارت در پرداختن به مطالبات حقه جامعه به جرم بیان انتقاد و نشان دادن ضعف های مسئولان، باید متنبه شوند.
کد خبر: ۸۶۱۰۵۶۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، تریبون آزاد اهالی فرهنگ و هنر در حالی در نکا برگزار شد که همچون گذشته بیمه همچنان به‌عنوان دغدغه اول و جدی اهالی فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

فرهنگ و هنر از مسائل مهم و اساسی در هر جامعه‌ای است و در واقع هر جامعه، برای رسیدن به توسعه‌یافتگی نیاز به مولفه‌های مختلفی دارد که یکی از این مولفه‌ها، فرهنگ و هنر است که باوجود توجه کمتر به این حوزه، باید با افزایش ارائه توانمندی‌های اهالی فرهنگ و هنر، این حوزه به آحاد مردم و مسئولان شناسانده شود.

توجه به هنر و هنرمندان، احیا و ترویج هنر در جامعه از جمله مسائل مهمی است که باید در دستور کار هنرمندان قرار گرفته و هنرمندان با ارائه آثار فاخر و به‌نام از خود، برای رشد و تعالی هنر در جامعه تلاش کنند تا شاهد رونق هنر در جامعه و کاهش دغدغه‌های قشر هنرمندان باشیم.

اهالی فرهنگ و هنر، مسائل جامعه خود را به‌خوبی می‌شناسند و با دغدغه مردم حرکت می‌کنند و در همین راستا هنرمندی در یک جامعه ماندگار می‌شود که به دغدغه مردم توجه کرده و آن را بیان کند.

این مهم نیز در گرو توجه مسئولان به اهالی فرهنگ و هنر و رفع مشکلات و معضلات مختلف در این حوزه است که برگزاری تریبون آزاد توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گامی موثر برای شنیدن مشکلات و معضلات هنرمندان و تلاش برای رفع آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هم‌زمان با شب یلدا در نشستی با هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان، گفت: برگزاری این نشست‌ها و تریبون آزاد در شهرستان‌های مختلف را از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره‌کل اعلام کرد که در راستای بررسی مشکلات و نارسایی‌های موجود در بین اهالی فرهنگ، هنر و رسانه انجام می‌شود.

احد جاودانی اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر، حوزه ارزش‌ها و بیان حرف‌های جامعه در قالب هنر است که انتظار می‌رود هنرمندان در مسیر تعالی و رشد فرهنگ و هنر، با اتحاد و وحدت گام برداشته و به‌نوعی با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه در شناساندن هنر واقعی خود به جامعه، تلاش کنند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از هنرمندان حمایت می‌کند.

امام جمعه نکا نیز در سخنانی با بیان اینکه همه آنچه امروز در اختیار ما است و هر دانش و توانایی که در عرصه‌های مختلف در اختیار ما قرار داده شده، از جانب خداوند است، یادآور شد: این توانمندی‌ها، در جان ما توسط خدا نهفته شده است و لذا باید از این هنر در راستای ارزش‌ها استفاده و کارمان برای خدا باشد.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی گفت: توجه به ارزش‌های مختلف انقلاب، ولایت، دفاع مقدس، قرآن و عترت و دفاع از حرم از مسائل مهمی است که باید مورد توجه اهالی رسانه باشد.

جعفر احمدی فرماندار نکا نیز در سخنانی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر نقشی مهم و بی‌بدیل در جامعه بر عهده دارند که در جامعه تأثیرگذارند و لذا باید در دستور کار قرار دادن ارزش‌های انقلاب و اهداف آن برای فرهنگ جامعه تلاش کنند و در این راستا گام بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها