مدیران رسانه ها مسئول بیمه خبرنگارانند

در مراحل مختلف بیمه خبرنگاران مورد ارزیابی قرار گرفته که در این حوزه در حال حاضر علاقه‌ای برای بیمه خبرنگاران از سوی دولت وجود ندارد و مدیر مسئولان خود باید برای بیمه خبرنگاران اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۱۰۵۷۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸


خبرگزاری بسیج مازندران، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به دغدغه خبرنگاران بر بیمه آنها گفت: در مراحل مختلف بیمه خبرنگاران مورد ارزیابی قرار گرفته که در این حوزه در حال حاضر علاقه‌ای برای بیمه خبرنگاران از سوی دولت وجود ندارد و مدیر مسئولان خود باید برای بیمه خبرنگاران اقدام کنند.

عباس زارع با اشاره به اینکه توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش‌نامه‌های مختلفی به مدیران مسئول ارائه شده، یادآور شد: در گام اول مقرر شده بود که مدیران مسئول به ازای حق بیمه‌ای که برای خبرنگاران پرداخت می‌کنند، عین مبلغ حق بیمه را از ارشاد دریافت می‌کنند که توسط برخی از نشریات عملیاتی شد.

وی گفت: در گام دوم نیز برای حمایت بیشتر در این حوزه و حمایت از خبرنگاران، مقرر شد دو برابر حق بیمه پرداختی پرداخت شود و در بخش‌نامه اخیری که ارائه شده است، نشریاتی که بیمه نداشته باشند و خبرنگاران حوزه خود را بیمه نکنند، یارانه‌شان قطع می‌شود و این مسئله در ماه‌های پایانی سال اجرایی می‌شود.

زارع همچنین با اشاره به ساماندهی دفاتر نشریات در مازندران، یادآور شد: تا 10 دی‌ماه مهلت داده شده است تا ساماندهی انجام شود و به‌عنوان نمونه فردی که دارای 30 روزنامه در استان بوده و نمایندگی آن را برعهده داشته، ساماندهی و برای روزنامه‌ها دفتر مشخصی درنظر گرفته شود و بعد از این ساماندهی، برای نشریات و خبرگزاری‌ها، مجوز فعالیت صادر می‌شود.

در این نشست صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با مدیران استانی، مهم‌ترین دغدغه این گروه، نبود نگارخانه، کنترل بر ارائه مجوزهای کلاس‌های موسیقی و ارائه کارت مربی‌گری در این حوزه، توجه به چاپ کتاب، نورپردازی مناسب سالن همایش ارشاد نکا، تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستانی، بیمه خبرنگاران، توجه به توزیع آگهی‌های ثبتی در شهرستان و جلوگیری از انحصارطلبی، توجه به اشتغال هنرمندان و بازار فروش آنان و ... به‌عنوان مهم‌ترین نیازها و کمبودهای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در نکا عنوان شد.

اهالی هنر، فرهنگ و رسانه شهرستان نکا در رشته‌های مختلف تئاتر و نمایش، موسیقی، رسانه، شعر، کانون‌های تبلیغاتی، آموزشگاه‌های آزاد و ... در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

توجه به بیمه هنرمندان، فراهم‌سازی زمینه کار و اشتغال هنرمندان جوان برای تعالی هنر و رفع دغدغه هنرمندان ضرورتی است که در حوزه فرهنگ و هنر احساس می‌شود و لذا مدیران و مسئولان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند فراهم آوردن زمینه کار و اشتغال هنرمندان جوان، راه را برای آنها هموار و ضمن رفع مشکلات و دغدغه‌های شغلی هنرمندان، آنان را برای تعالی بخشی به هنر انقلابی، دینی و ارزشی تشویق کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها