نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پشت سر سخن نظارت بر رهبری یک اراده شیطانی قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با بیان اینکه، کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نخواهم شد، گفت: انقلاب را ولایت حفظ می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۰۷۰۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین امانت در دست من و شما است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین امانتی است که امام خمینی(ره)، شهدا، رزمندگان و جهادگران با مجاهدت و ایستادگی خود امروز به ما سپرده‌اند و این انقلاب نیز یک روزه شکل نگرفته است بلکه شخصیت‌های بلند و ارزشمندی در راه دفاع از انقلاب قربانی شدن تا انقلاب امروز به این مرحله از سعادت خود رسیده است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه وظیفه ما نسبت انقلاب تمام نشده و نخواهد شد گفت: همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند، انقلاب ما برای آن شکل نگرفت که نان و آب مردم را تأمین کند، بلکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است که آمده دین اسلام را در جامعه زنده کند، قرآن و معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) را به دنیا معرفی کند و نام آخرین وصی خدا امام زمان (عج) را در جهان مطرح کند و ما در تحقق این اهداف مسئول هستیم؛ بنابراین هیچ‌گاه وظیفه ما نسبت به این انقلاب تمام نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حیات بخشیدن به روح جامعه و نشاندن بشریت بر سر سفره توحید را رسالت و هدف اصلی انقلاب اسلامی خواند و گفت: تا زمانی که دین خدا حاکم است و دشمنان به دشمنی با دین خدا آمده‌اند، وظیفه ما هم در قبال اسلام و انقلاب یک وظیفه مستمر و همیشگی خواهد بود و هیچ‌گاه تمام نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی را به مراتب بیشتر و پیچیده‌تر از اوایل انقلاب و دروران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: واقعیتی که ما امروز با آن مواجه هستیم آن است که دشمنی امروز دشمنان با انقلاب اسلامی نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه به مراتب پیچیده‌تر، درهم‌تنیده‌تر و مرموزانه‌تر شده‌است.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه انقلاب در برابر هجمه‌های گسترده دشمن با سستی و بی‌تفاوتی صیانت و محافظت نخواهد شد تاکیدکرد: دشمن امروز به شکل پیچیده تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای برای نفوذ در داخل کشور استفاد کند و انقلاب را استحاله کند که قطعا صیانت انقلاب از این فتنه‌ها و دشمنی‌ها با بی‌تفاوتی و خمودگی امکان نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، هدف اصلی دشمن از استحاله را دگرگون کردن و تغییر دادن محتوا و خاصیت درونی نظام دانست و گفت: دشمن می‌خواهد نام انقلاب و جمهوری اسلامی ایران باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری یک روحانی هم در رأس امور قرار داشته باشد؛ اما خاصیت و محتوای درونی نظام، استکبار ستیزی، فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی نباشد و فرهنگ و محتوای غرب به جای آن حاکم شود که برای تحقق این نقشه شوم راه های مختلفی را انتخاب کرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یکی از راه های نفوذ دشمن و استحاله انقلاب را مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دانست و تصریح کرد: قطعا بدانید که دشمن برای این دو انتخابات به مراتب بیشتر و پیچیده‌تر از فتنه 88 برنامه‌ریزی کرده و نقشه کشیده است

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، اهمیت و تمرکز دشمن بر روی انتخابات خبرگان رهبری را به مراتب بیشتر و حساس‌تر از مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: شاید دشمن برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود در انتخابات مجلس خبرگان مستقیم وارد نشود و چهره‌ی خودش را آشکار نکند؛ اما به صورت پیچیده یک عده آیت‌الله مسامحه‌کار و گرفتار در بازیگری‌های سیاسی و جناحی را که برای آن‌ها مخدوش شدن انقلاب و ارزش‌های اسلامی اهمیتی نداشته باشد را انتخاب و در همه استان‌ها چینش می‌کند، کما این که چینش نیروهای خود را از مدت‌ها قبل آغاز کرده‌اند و تلاش هم کردنده‌اند که در همه‌ی استان‌ها از این افراد چینش شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: متأسفانه برای هر استانی آدم‌های مسامحه‌گر که مردم نتوانند چهره واقعی آن‌ها را تشخیص بدهند و دارای وجاهتی هم در جامعه باشند و مردم تصور کنند که افراد ولایی و محکم در برابر دشمن هستند را، چینش کرده‌اند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تاکید بر اینکه اینجانب کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نخواهم شد خاطرنشان کرد: اینجانب از ماه قبل که مسئله شرکت در انتخابات مجلس خبرگان مطرح شد و رایزنی‌های فراوانی هم از بیرون و داخل استان در این جهت صورت گرفت، با قاطعیت و صراحت گفته بودم که در این صحنه حضور پیدا نخواهم کرد و دلایل این مسئله را نیز همان زمان بیان کردم و اکنون نیز تعجب می‌کنم که چرا برخی‌ها از حضور و یا عدم حضور بنده سوال می‌پرسند!

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: بنابراین اگر این گونه دلسوزانه و دغدغه‌مند نسبت به این مسئله مهم سخن می‌گوییم، قطعا منافعی در این جهت برای خودمان نداریم و این جایگاه نیز جایی نیست که انسان بخواهد به دنبال منافع شخصی باشد بلکه باید در این جایگاه همه چیز باید قربانی ارزش‌ها و اصالت‌های انقلاب شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به طرح مسئله «نظارت بر رهبری» توسط برخی افراد اشاره و با تاکید بر اینکه طرح این مسائل از مایه و درون پوچ و بی‌ارزش است به بیان نکته‌ی مهم در این باره پرداخت و گفت: هیچ کس حتی رهبری هم هیچ مشکلی با نظارت ندارند؛ اما آن کسی که این مسئله نظارت بر رهبری را مطرح می‌کند، هدف اصلی‌اش نظارت به معنای راستین و حقیقی کلمه نیست بلکه آن‌ها به دنبال چینش و دسته بندی‌ها و حاکم کردن سلیقه‌های سیاسی خودشان هستند و قطعا در پشت سر این سخن یک اراده شیطانی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به همه‌ی سیاسیون و خواص تاکید کرد: حرف اول، آخر و هشدار جدی من به همه آن است که مجلس خبرگان رهبری به هیچ وجه نباید دز دسته‌بندی‌ها و بازیگری‌های سیاسی بیفتد.

امام جمعه شهرکرد گفت: اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی جزو متن انقلاب است و هیچ کس با اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی به معنای راستین و حققی کلمه مخالف نیست؛ اما آن چه که ما امروز با این دو مواجه هستیم، تنها گرفتار بازیگری‌های سیاسی و جناحی‌بودن است. بنابراین مجلس خبرگان آینده ما نباید رنگ و بوی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی که امروزه مطرح است را به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر دلسوزان انقلاب مدام و مستمر تاکید می‌کنند که مجلس خبرگان رهبری نباید در وادی سیاسی‌بازی‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی بیفتد برای این است که تمام نهادهای سیاسی کشور در دسته بندی های سیاسی افتاد و نه تنها نتوانست نقش آفرینی کند بلکه ضایعات را برای کشور به دنبال دتشتند؛ اما تنها جایگاهی که به لطف الهی در دسته‌بندی‌ها سیاسی نیفتاده است و توانسته به خوبی نقش‌آفرینی کند، رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افتادن جایگاه ولایت فقیه در دسته‌بندی‌ها و بازیگری‌های سیاسی را آسیب و خطری بزرگ برای انقلاب و کشور خواند و تصریح کرد: انقلاب را ولایت حفظ می‌کند؛ یعنی باید ولایت فقیه را محکم محافظت و صیانت کنیم تا به کشور آسیب نرسد و بدانیم و آگاه باشیم که با افتادن ولایت فقیه در دسته‌بندی‌های سیاسی کشور و انقلاب آسیب می‌بیند.

امام جمعه شهرکرد بر نقش‌آفرینی همگان در عرصه انتخابات‌های پیش رو به ویژه خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: همان گونه که بیان کردیم، دشمن برای چینش نیرو در هر استان برنامه‌ریزی کرده است که می‌طلبد ما نیز در برابر نقشه‌ها و تحرکات دشمن در درون استان، هوشیار و آگاه باشیم و نقش خودمان را در شکل گیری مجلس خبرگان رهبری به درستی ایفا کنیم و و امانت‌دار واقعی انقلاب و نظام باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار