رائول لوزانو سرمربي جديد تيم ملي واليبال در اولين نشست خبري هدفش را المپيكي شدن ايران اعلام كرد

ايران يك چالش سخت براي من است

لوزانو در ادامه از دليل انتخاب ايران صحبت كرد: « در ايران دو چالش پيش رو دارم؛ اول اينكه ايران در جمع هشت تيم برتر جهان است و چالش دوم داشتن وقت كم براي صعود به المپيك است. اينها يعني اينكه من فرصت به چالش كشيدن خود را از دست نداده‌ام.»
کد خبر: ۸۶۱۰۷۱۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاري بسيج،جدي و مصمم نشان داد و از همان ابتدا با ملي‌پوشان اتمام حجت كرد و گفت براي المپيكي شدن واليبال ايران، بازيكنان بايد تمرين و تمرين و تمرين كنند، تا جايي كه شايد وقت استراحت هم نداشته باشند. مي‌گويد انتخاب ايران يك چالش سخت برايش بوده است، اما رؤياي مشترك او و ايران باعث شد تا به پيشنهاد كشورمان بله بگويد. ديروز هم پاي قراردادش با ايران را امضا كرد تا رسماً به عنوان سرمربي جديد تيم ملي واليبال كارش را آغاز كند، رائول لوزانو بعد از امضاي قراردادش روبه‌روي خبرنگاران نشست و از برنامه‌هايش براي تيم ملي واليبال گفت، برنامه‌هايي كه هدف اصلي آن رساندن ايران به المپيك ريو است. 
در ابتداي اين نشست خبري، محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال درباره انتخاب لوزانو گفت: «ما با لوزانو رؤياي مشتركي براي صعود به المپيك داريم كه قطعاً به آن مي‌رسيم. قرارداد فعلي لوزانو تا پايان المپيك ريو است و پس از آن با توجه به ارزيابي‌اي كه دو طرف انجام مي‌دهند مي‌خواهيم برنامه‌مان را تا المپيك 2020 تنظيم كنيم، به خصوص اينكه با توجه به ظرفيت واليبال، سكوي المپيك دور از دسترس نيست.»
پس از داورزني نوبت به رائول لوزانو رسيد و سرمربي جديد تيم ملي واليبال اينگونه صحبت‌هايش را آغاز كرد: «واليبال ايران در دنيا نشان داده كه پتانسيل يك تيم بزرگ را دارد. ما فرصت كمي داريم، اما هدف‌مان بزرگ است و مي‌خواهيم به المپيك برويم. حضور در مسابقات المپيك قابل مقايسه با ساير رقابت‌هايي كه برگزار مي‌شود، نيست. براي رسيدن به المپيك بايد از سد مسابقات ژاپن عبور كنيم و اين مهم‌ترين سدي است كه بايد آن را بشكنيم و حضورمان را قطعي كنيم. ما از عيد به بعد در نهايت هفت هفته فرصت داريم كه خودمان را آماده مسابقات انتخابي كنيم. احساسم اين است كه بازيكنان انگيزه زيادي دارند و احساس مسئوليت زيادي مي‌كنند و مي‌خواهند ورقي از دفتر تاريخ واليبال ايران را رقم بزنند. قول مي‌دهم تيم ملي حداكثر توانش را براي صعود خواهد گذاشت و به بهترين شكل آماده مي‌شود، چون هدف و رؤياي بزرگي در سر داريم كه آن حضور در المپيك است.»
***
لوزانو در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره پايين آمدن اعتماد به نفس ملي‌پوشان با توجه به نتايج ضعيف در جام جهاني اينطور پاسخ داد: «با توجه به آناليز بازي و بازيكنان، ما مي‌توانيم از اين راه براي از بين بردن چنين مشكلاتي استفاده كنيم و قطعاً اين راه‌حل راهگشا خواهد بود. دلايل و ضعف‌ها در اينگونه مسائل را بايد با تمرين‌هاي درست برطرف كرد؛ تمرين‌هايي كه قطعاً خيلي سخت و طولاني خواهند بود و شايد ساعت‌ها طول بكشند و حتي بازيكنان فرصت استراحت كافي را هم نداشته باشند. اين تنها شيوه‌اي است كه براي من قابل فهم و قابل اجراست تا كاري كنم كه يك تيم خوب داشته باشيم. يك موزيسين حرفه‌اي براي رسيدن به يك هارموني و ريتم خاص بايد مدت‌ها تمرين كند. اين موضوع در ورزش هم وجود دارد. بنابراين حضور افراد مستعد در تيم به تنهايي كافي نيست و اين بازيكنان بايد كادر و تمرين زيادي را انجام دهند تا بتوانند به شيوه‌اي برسند كه از استعدادشان استفاده كنند. در اين زمان است كه يك بازيكن مي‌تواند آنچه را كه در توان دارد، نشان دهد و اين جمع تك‌تك بازيكنان و كار گروهي است كه يك تيم بزرگ را مي‌سازد.»
***
لوزانو در ادامه از دليل انتخاب ايران صحبت كرد: «من 35 سال است در واليبال هستم. وقتي تيمي را در اختيار مي‌گيريد كه در جمع هشت تيم برتر جهان است، اين بدان معناست كه چالش بزرگي را قبول كرده‌ايد. من در ايران دو چالش پيش رو دارم؛ اول اينكه ايران در جمع هشت تيم برتر جهان است و چالش دوم داشتن وقت كم براي صعود به المپيك است. اينها يعني اينكه من فرصت به چالش كشيدن خود را از دست نداده‌ام.» لوزانو هموطن ولاسكو است و درباره ارتباطش با او گفت: «در خصوص ولاسكو نيز بايد بگويم او دوست نزديك من است و ما تقريباً با يكديگر همشهري هستيم و در يك دانشگاه نيز درس خوانده‌ايم. من و ولاسكو دو سال همبازي بوديم و حتي برادر كوچك‌ترش نيز با من در يك تيم بازي مي‌كرد. حتي مادران ما نيز همكار بودند و مادر ولاسكو معلم زبان من بود. پس اينها نشان مي‌دهد كه خيلي به يكديگر نزديكيم و هفته‌اي نبوده است كه با هم در ارتباط نباشيم. ولاسكو سرمربي آرژانتين است و من در ايران حضور دارم. فكر مي‌كنم در ليگ جهاني و شايد در المپيك رقيب هم باشيم، بنابراين ديگر نبايد خيلي به هم اطلاعات بدهيم، چون در دوره‌اي كوتاه رقيب يكديگر خواهيم بود.»
***
لوزانو در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره اينكه رابطه‌اش با مربيان ايراني را چگونه تعريف مي‌كند، خاطرنشان كرد: «سعي مي‌كنم اين رابطه در نهايت احترام باشد. تمرينات به روي مربيان ايراني هميشه باز خواهد بود تا اگر دوست دارند به محل تمرين بيايند و از نزديك تماشا كنند. من تيمم را به دو گروه تقسيم مي‌كنم؛ گروه B را ايراني‌ها تمرين مي‌دهند، اما در كادر فني A سيچلو، يك كمك فني خارجي با يك بدنساز كه هنوز مشخص نشده، يك آناليزور و يك فيزيوتراپ حضور خواهند داشت.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار