سجاد شهباز زاده به تنهايي نسخه تراكتور را پيچيد و استقلال را فيناليست جام حذفي كرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۷۱۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاري بسیج، فيناليست دوم رقابت‌هاي جام حذفي و حريف ذوب آهن اصفهان روز گذشته در ورزشگاه يادگار امام تبريز مشخص شد. قلعه تراكتور ديروز با سربازهايش فرو ريخت و اين تيم در يك قدمي فينال با رقابت‌هاي جام حذفي خداحافظي كرد و ميانبر قهرماني و كسب سهميه آسيا را از دست داد. 

استقلال بعد از كسب يك امتياز از ديدار با تراكتور‌سازان در تبريز در جريان رقابت‌هاي ليگ، اين بار در جريان رقابت‌هاي حذفي كشور، تراكتورسازي را با حساب 2 بر يك از سد راه برداشت و به فينال اين رقابت‌ها راه يافت. 
پيروزي برابر استقلال و صعود به فينال جام حذفي مي‌توانست گام بلندي باشد براي آشتي هواداران تراكتور با قلعه نويي باشد، اما اين فرصت طلايي در سرماي ورزشگاه يادگار امام (ره) يخ زد تا همچنان سرماي بين هواداران تراكتورسازي و سرمربي جديد اين تيم به قوت خود باقي بماند. هواداراني كه هنوز قلعه‌نويي را به عنوان سرمربي جديد تراكتورسازي نپذيرفته‌اند و در دومين ديدار اين تيم از تشويق او خودداري كردند و در پايان بازي نيز در اعتراض به ناكامي تراكتور و تصميمات چند وقت اخير، ‌عليه مديرعامل تيم شعار دادند و عصبانيت خود را از شرايط موجود اعلام كردند. 
برخلاف آنچه تصور مي‌شد رويارويي تراكتور و استقلال براي دومين بار طي چند روز اخير، نه حاشيه‌اي در پي داشت جز يك درگيري كوچك در جريان بازي و نه حتي جذابيت فني خاصي كه از اين ديدار حساس انتظار مي‌رفت؛ درگيري كه دقايقي بعد از گل نخست بازي به وجود آمد و با دو كارت زرد داور به شجاع خليل‌زاده مدافع تراكتورسازي و مهدي رحمتي دروازه‌بان استقلال خاتمه يافت. سجاد شهباز زاده، ‌مهاجم چهار گله استقلال در رقابت‌هاي ليگ، اما يك تنه توانست چند موقعيت جذاب و ديدني را در جريان اين ديدار رقم بزند و با دوگل ديدني خود در دقايق 29 و 52، استقلال را راهي فينال جام حذفي كند و حالا شاگردان مظلومي تنها يك گام براي رسيدن به نخستين قهرماني اين فصل فاصله دارند. 
تراكتور البته در نيمه دوم با هدف جبران وارد زمين شد و تلاش زيادي براي باز كردن دروازه رحمتي كرد كه در يكي از مهم‌ترين صحنه‌هاي نيمه دوم، سزار سانتوس در دقيقه 49 موفق شد گل نيمه اول شهباز زاده را جبران كند؛ گلي كه به معناي شروع دوباره به خصوص براي ميزبان بود، اما شادي قلعه‌نويي و شاگردانش خيلي طولاني نشد و شهباز زاده تنها 3 دقيقه بعد از گلزني سزار سانتوس بود كه دومين گل خودش و تيمش را به ثمر رساند؛ گلي كه نسخه قلعه‌نويي و شاگردانش را پيچيد و حسرت فيناليست‌شدن را به دل تراكتورسازان و هشت هزار تماشاگري كه در سرماي تبريز راهي ورزشگاه يادگار امام شده بودند، گذاشت؛ حسرتي كه كار قلعه‌نويي را براي جا انداختن دوباره خود در تراكتور سخت‌تر هم خواهد كرد. 
پرويز مظلومي، ‌سرمربي آبي‌پوشان پايتخت بعد از صعود تيمش به نيمه نهايي جام حذفي اين برد را تقديم به پورحيدري كرد: «ما در اين بازي به‌دنبال شكست تراكتورسازي در ۹۰ دقيقه بوديم. قصد داشتيم با بستن اين تيم، نقاط قوت آنها را كور كنيم. در جام حذفي نمي‌توان براي مساوي بازي كرد به همين دليل فقط به پيروزي مي‌انديشيديم و خوشحالم كه موفق هم شديم و حال از طرف همه بچه‌ها، ‌اين برد را به پورحيدري كه مي‌دانم خيلي منتظر آن بود، تقديم مي‌كنم.»
قلعه‌نويي اگر چه در جريان بازي به شدت به تصميمات داوري اعتراض داشت، اما در پي ناكامي تيمش در اين ديدار در اعتراض به شعارهايي كه عليه مديرعامل تيم داده شده بود، گفت كه مسئوليت اين باخت را مي‌پذيرد: « ما بازي خوبي كرديم و حملات زيادي داشتيم، اما حريف دو توپ روي دروازه ما آورد و آنها را گل كرد. در حالي كه تعويض‌هاي ما اصلا به ما كمك نكرد. من گفتم مسئوليت باخت با من است، اما آن دو تعويض ما را ۹ نفره كرد. مهاجم سيه‌چرده ما دو موقعيت خوب داشت؛ هرچند نمي‌توان زياد از او انتظار داشت. نياز به چند بازيكن داريم تا تيم را تقويت كنيم. بازيكنان زحمت خود را كشيدند. عباسي، مدير باشگاه هم تلاش خود را كرد، اما متأسفانه حركت‌هاي بعد از بازي خوب نبود. تعويض‌هاي بازي را من كردم چه ربطي به عباسي داشت، چرا عليه او شعار دادند؟ ضمن اينكه انصافاً علي حمودي و سامان نريمان جهان افتضاح بودند. اين برد را به استقلال تبريك مي‌گويم.»
ارسال نظرات