خبرهای داغ:
سردار عبدالهی از بهره برداری از فاز 15 و 16 پارس جنوبی تا چهار یا پنج ماه آینده توسط این قرارگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۷۶۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار عبادالله عبدالهی شامگاه چهارشنبه در نشست امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری با استاندار کرمانشاه به فعالیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در حوزه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: بزرگترین پالایشگاه های گازی کشور در اختیار این قرارگاه است که یکی از آن ها فاز 15 و 16 پارس جنوبی است و تا چهار یا پنج ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ظرفیت تولید روزانه 52 میلیون متر مکعب گاز را دارند، افزود: اجرای این دو فاز کشور را کاملا از وارد کردن این محصول بی نیاز می کند.
به گفته سردار عبدالهی ایران تا دو سال پیش، روزانه 12 میلیون متر مکعب گاز را از کشور ترکمنستان وارد می کرد.
وی همچنین از ایجاد طولانی ترین خطوط لوله انتقال نفت و گاز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه با داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات منحصر به فرد در خاورمیانه هر جایی که لازم بوده ورود پیدا کرده و منشاء برکت شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه به اجرای 15 هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: ساخت مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشت، غسالخانه و ... در همین راستا در مناطق محروم ساخته می شود.
سردار عبدالهی با اشاره به مناطق حاشیه ای شهرهای بزرگ گفت: بخشی از خدمات خود را متمرکز این مناطق کرده ایم و سعی شده تا در کارهای صورت گرفته برکات اقدامات انجام شده تا شعاع 70 کیلومتری محل اجرای طرح های سازندگی نیز برسد.
وی در ادامه به اجرای 21 پروژه در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: این تعداد پروژه یا به طور کامل انجام و یا در دست اجرا می باشند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) همچنین اجرای بزرگترین پروژه آبی کشور (مهار آب های مرزی) را یکی از مهمترین پروژه های در حال انجام در منطقه غرب و استان کرمانشاه برشمرد و افزود: در این پروژه که از ارومیه تا ایلام را در بر می گیرد به دنبال مهار 10 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آبی هستیم که از کشور خارج می شود.
سردار عبدالهی در پایان به تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تحقق این خواسته برحق رهبری نیازمند ایجاد یک الگوست و برای این کار قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) استان کرمانشاه را انتخاب کرد و قرار شد که یکی از شهرهای این استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی انتخاب و کارهای لازم در آن صورت گیرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء باعث رفع محرومیت ها در کرمانشاه و بخصوص حل مشکل اشتغال و بیکاری جوانان این استان شود.

روند توسعه استان شتاب می گیرد
در ادامه استاندار کرمانشاه نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ابراز امیدواری کرد روند توسعه ای استان آهنگ شتابان تری به خود بگیرد.
اسدالله رازانی افزود: استان کرمانشاه از محرومیت های زیادی رنج می برد که امید می رود با کمک قرارگاه سازندگی و همچنین دولت تدبیر و امید شاهد باشیم در آینده نزدیک مردم از خدمات بهتری استفاده کنند.
وی گفت: با تمام توان در کنار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرایی شدن پروژه های کلانی که در استان قرار است به مرحله اجرا درآید کمک کرده و تلاش می کنیم تا در موعد مقرر پروژه ها اجرایی شوند.
ارسال نظرات