خبرهای داغ:
سازمان بسیج اساتید فارس با صدور بیانیه اعلام نمود:

محکومیت حادثه کشتار شیعیان نیجریه از سوی اساتید بسیجی فارس

هنوز بغض اندوه بار فجايع منا التيام نيافته بود که جهان اسلام با ضايعه‌ی برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداری اسلامی كه بزرگ‌ترين جامعه شيعی قاره آفريقا را تشكيل می دهند، روبرو گرديد.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۰۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
سازمان بسیج اساتید فارس با صدور بیانیه ای حادثه کشتار شیعیان نیجریه را محکوم نمود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: " هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامی التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ی برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداری اسلامی كه بزرگ‌ترين جامعه شيعی قاره آفريقا را تشكيل می دهند، روبرو گرديد. ".

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم ربِّ شُهداءِ وَ الصِدیقیِن

بار ديگر افراط و خشونت مرزهای انسانی را در نورديد و جنايتی ديگر را عليه انسان‌ها رقم زد. خبر كشتار شيعيان نيجريه در روزهای اخير، نه تنها موجب تأسف و تأثر جامعه انسانی شد، بلكه بار ديگر خطر تهديد افراط گرايان و خشونت طلبان را در برابر مدافعين صلح ياد آور می شود.

هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامی التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ی برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداری اسلامی كه بزرگ‌ترين جامعه شيعی قاره آفريقا را تشكيل می دهند، روبرو گرديد.

اگرچه تاريخ و جغرافيای اسلام، ستم‌های بی شماری از استكبار و صهيونيسم جهانی در خود ثبت كرده اما همواره بر مشی مسالمت و وحدت با پيروان ساير اديان الهی تاكيد ورزيده و خداوند را در احقاق و اشاعه حق پشتيبان و راهنمای خود دانسته و باور دارد كه خون بی گناهان و مظلومان اثری عميق در جامعه انسانی خواهد داشت.

به راستی اگر امروز جامعه جهانی بر اساس مبانی گفتمان و تعقل، قادر به ايفای نقش محوری و مسئولانه و صد البته منصفانه خود در اين برهه نگردد، آتش جنگ و خشونت بر شعاع خود خواهد افزود و جنگ افروزان و صاحبان و حاميان تفكر افراطی گری به اشكال و نام‌های ديگر زمينه ساز جنگ و نابرابری در جهان، خواهند بود.

سازمان بسیج اساتید فارس، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و شيعيان نيجريه، از تمامی نهاد‌های بين المللی می خواهد، ضمن رعايت اصل برابری و مساوات در برخورد با اين جنايت‌ها، از همه ظرفيت‌های موجود دولت‌ها و ملت‌های مدافع صلح و امنيت، برای مقابله با اين موج افراطی گری بهره گيرند، چرا که امروز بيش از هر زمان ديگری توجه دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بين المللی به رعايت الزامات جهان عاری از خشونت ضروری به نظر می رسد.

سازمان بسیج اساتید فارس
ارسال نظرات
پر بیننده ها