عدم رعایت اصول حرفه ای کار در معدن قزل قوم خلخال جان کارگر 68 ساله خلخالی را گرفت.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۳۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، عصر چهارشنبه در معدن قزل قوم خلخال در 17 کیلومتری خلخال در جاده خلخال به شاهرود یک کارگر در هنگام کار و حمل مواد منفجره برای چال گذاری در معدن شن و ماسه وسنگ عباسزاده با سقوط از ارتفاع 30 متری جان خود را از دست داد.

به دنبال این حادثه جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال با اعزام دوتیم عملیاتی امداد ونجات و تیم کوهستان با دوستگاه خودروی امدادی و ست کوهستان و هفر نفر امدادگر و نجاتگر و با ایجاد کارگاه و فرود از ارتفاع در صخره 200 متری معدن قزل قوم خلخال پس از 3 ساعت تلاش توانستند جسد بی جان کارگر خلخالی را از وسط صخره سقوط کرده به پایین انتقال دهند.

 عملیات پایین آوردن جسد این کارگر معدن با تلاش امدادگران و تیم کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال در شرایط سخت سرمای حاکم بر منطقه و با فرود از ارتفاع انجام شد. که طبق مشاهدات کارگران و حاضران در صحنه این کارگر در همان لحظه اول برخورد با صخره پس از سقوط در دم جان باخته است .

کارگر 68 ساله آقای باب الله رفیعی زاده از اهالی خلخال به علت گذران زندگی در این معدن مشغول کار بود که به علت نداشتن هیچ امکانات ایمنی و عدم رعایت اصول حرفه ای کار از سوی مسئول معدن و پیمانکار مربوطه به علت سقوط از ارتفاع جان خود از دست داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال ، علت این حادثه در معدن قزل قوم خلخال از سوی ارگان های ذیربط در دست بررسی است و یک نکته مهم و قابل توجه مسئولین شهرستان این نکته است که عدم نظارت در به کارگیری نیروهای متخصص و نبودامکانات ایمنی در معدن و عدم رعایت اصول و استاندارد های لازم در این معدن نیز یکی از علت های مهم مرگ این کارگر خلخالی است . چرا که فردی که اصلا تخصص چال گذاری و آشنایی با انفجارات در معادن را نداشته در ارتفاع 100 متری در حال حمل مواد منفجره در این معدن به کارگیری شده و با تماس تلفنی با خانواده مرحوم متوجه شدیم که هیچگونه بیمه ای نیز نداشته است.

اهالی خلخال پس از شنیدن خبر مرگ این کارگر خواستار نظارت بیشتر ارگان های ذیربط بر امور به کارگیری کارگران در شرکت ها و معاون شدند.

ارسال نظرات