شهردار شهرکرد از آغاز فعالیت ستاد عملیات زمستانی این شهرداری برای اتخاذ تدابیر لازم در آستانه فصل سرما جهت رفاه حال شهروندان و تردد ایمن در معابر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۵۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ نورالله غلامیان دهکردی اظهار کرد: در آستانه فصل سرما، برودت هوا و بارش نزولات آسمانی، اقدامات و هماهنگی های لازم در سطح شهر جهت مواقع اضطرار و جلوگیری از یخبندان معابر صورت گرفته است.

وی افزود: با تشکیل ستاد عملیات زمستانی شهرداری شهرکرد تدابیر لازم و راهبردی جهت برنامه ریزی مناسب در فصل سرما جهت رفاه حال شهروندان اتخاذ می شود و با به کارگیری ماشین آلات، تجهیزات عمرانی و نیروها شناسایی معابر حادثه خیز و پرخطر سطح شهر انجام خواهد شد.

غلامیان دهکردی با بیان اینکه معابر سطح منطقه جهت برف روبی و به کارگیری مخازن شن و نمک، اولویت بندی شده اند، یادآور شد: خیابانهای اصلی و پرتردد، میادین و تقاطع ها، مسیرهای تردد تاکسی و اتوبوس، اطراف مساجد و مدارس و بیمارستان ها و اماکن تجاری و اداری در اولویت برف روبی قرار گرفته اند.

شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه مخازن شن و نمک به تعداد 30 عدد در محل های مورد و حادثه خیز نیاز قرار داده می شود، اعلام کرد: 400 نیروی انسانی خدماتی، ستادی و 50 دستگاه ماشین آلات برف روبی در راستای پاکسازی معابر پوشیده از برف و رفع آبگرفتگی ها در نظر گرفته شده است

وی عدم صدور مجوز حفاری در فصل بارندگی، هرس درختان، تعمیر و بازسازی جداول تخریب شده سطح شهر، لکه‌گیری خیابان‌ها و معابر سطح، لایروبی جوی و جداول، و سیمان کاری کف جداول برای جلوگیری از جمع شدن آب به منظور مقابله با هرگونه حوادث مثل آب‌گرفتگی و یخ‌بندان سطح شهر و آماده باش وسایط حمل و نقل عمومی شهر به منظور سرویس دهی هر چه بهتر به شهروندان را از جمله دیگر اقدامات در این راستا عنوان کرد.

غلامیان دهکردی با بیان اینکه تمامی مناطق، نواحی و سازمان های تابعه شهرداری در تلاش برای انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن هستند گفت: رضایت شهروندان برگ برنده‌ای برای پیشبرد امورات شهرداری است.

شهردار شهرکرد مشارکت شهروندان با مدیریت شهری را در پاکسازی معابر را ضروری دانست و اضافه کرد: لازم است شهروندان ضمن استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده از زنجیر چرخ در هنگام ریزش برف از پارک کردن وسائط نقلیه در خیابان ها خوداری کنند تا عملیات برف‌روبی به نحو مطلوب انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مواجه شدن با بارندگی‌های ناگهانی و نیز پیشگیری از بروز بحران احتمالی در سطح شهر، تمامی دستگاه های اجرایی و امداد رسان می بایست نهایت همکاری با شهرداری را داشته باشند.

ارسال نظرات