استاد حوزه و دانشگاه گفت: شاید برخی شهدا حتی تصویری از امام را ندیده باشند اما چنان ایمان قوی داشتند که جان خود را فدا کردند و گفتند بزرگترین عزت در اطاعت از ولایت امر است.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۸۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام سمیعی در مراسم اربعین تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد با بیان اینکه ایمان به خدا و رسول یک ایمان کامل و با ارزش برای انسان مومن است اظهار کرد: ایمان به خدا و رسول، ایمانی که انسان را به سعادت و رستگاری می‌رساند.

وی ایمان را غالب به قلب، درون و باطن دانست و تصریح کرد:ظاهر و باطن انسان مومن یکی است و این همان معنای توحید است که انسان دنیا را محضر خدا می داند و در محضر خدا گناه نمی‌کند و در ظاهر و باطن به یک گونه است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود ادامه داد: اللّه نورآسمان و زمین است و انسان مؤمن وجودش سرشار از این نور الهی است.

حجت الاسلام سمیعی ثمره ایمان را عمل صالح دانست و افزود: انسان در عمل خود نشان می دهد که مومن است، عملی که انجام می دهد صالح، شایسته و مفید به حال فرد و اجتماع است.

وی افزود: دنیا به بازار تشبیه شده است، عده ای از این بازار سود و عده ای زیان می برند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: شهید با خدا معامله می‌کند و سود می برد، ائمه ما همه با شهادت از این دنیا رفته اند و در آیات قرآن آمده است که نگویید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند، شهید شاهد است و بر محافل خود حضور دارد.

حجت الاسلام سمیعی افزود: وقتی سلطه فرهنگی ایجاد شود خود به خود سایر سلطه ها هم ایجاد می  شود، مقام معظم رهبری بارها درباره سلطه فرهنگی هشدار داده اند، امروز پیام شهدا همان چیزی است که شهدا در وصیت نامه های خود نوشته اند، جان شما و جان ولایت.

وی گفت: شاید برخی شهدا حتی تصویری از امام را ندیده باشند اما چنان ایمان قوی داشتند که جان خود را فدا کردند و گفتند بزرگترین عزت در اطاعت از ولایت امر است.

دکتر علیرضا امیرتیموری در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، افزود: احداث مساجد و تدفین شهدا در دانشگاه ها یک کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مهمترین دلیل ما برای تدفین شهدا در دانشگاه نیاز خود ما است تصریح کرد:دانشگاه و دانشجویان  نیاز به این اتفاق  مهم داشتند و ما باور داریم که باید قدردان این عزیزان باشیم و این عزیزان هیچ نیازی به این کار نداشته اند و ما هستیم که به دلیل ایجاد فضای معنوی به آن ها نیاز داریم.

در ادامه برنامه ضمن پخش کلیپ مستند تدفین دو شهید گمنام واحد رشت و اجرای سرود حماسی و مداحی توسط مداح اهل بیت حاج علی رنجبر، شرکت کنندگان در کنار مزار شهدای گمنام واحد رشت حضور پیدا کرده و یکبار دیگر با آرمان های این شهدا تجدید میثاق کردند. 

ارسال نظرات