خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: نظام و ملت ایران اسلامی با وجود ولایت فقیه در برابر تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها بیمه شده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۷۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: امروز امت اسلام مبتلا به دردی است که این درد هرچه سریع‌تر باید معالجه شود.

وی ادامه داد: امت اسلام امروز مبتلا به درد جدایی و تفرقه است و جنایت‌های بیشماری علیه ملت یمن، عراق، سوریه و ... به اسم اسلام صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: وجود ذی‌جود پیامبر مکرم اسلام (ص) باید حلقه اتحاد بین مسلمانان شود و همه امت اسلام زیر چتر این پیامبر عظیم‌الشأن متحد و یک‌دل شوند.

هاشمی افزود: متأسفانه امروز برخی گوششان ناشنوا و چشمانشان نابینا شده و داغ‌هایی که بر دل پدران و مادران امت اسلام نشسته را نمی‌بینند و موضع‌گیری‌هایی می‌کنند که وحدت مسلمانان را خدشه‌دار و دچار آسیب می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که در مقابل وحدت مسلمانان موضع‌گیری می‌کنند موضع‌گیری آنها علیه خداوند، دین مبین اسلام و قرآن کریم است چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: امروز هر حرکتی در راستای تفرقه‌افکنی بین امت اسلام و از بین بردن وحدت مسلمین بزرگ‌ترین خدمت به دشمنان و استکبار است.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: در سال 1388 اهل فتنه به تبعیت از استکبار اقدس مقدسات را زیرپا گذاشتند و به تذکرات دلسوزانه مقام معظم رهبری هیچ توجهی نکردند.

وی افزود: هرچه رهبر معظم انقلاب اهل فتنه را به قانون و قانون‌مداری توجه دادند آنا بیشتر لجاجت کردند و این لجاجت‌ها منجر به آتش زدن خیمه امام حسین (ع) و پاره کردن تمثال امام خمینی (ره) شد.

خطیب جمعه شهر چمران اظهار کرد: در چنین شرایطی مردم همیشه در صحنه دیگر این مسائل را تحمل نکردند و با بصیرت مثال‌زدنی خود آتش فتنه‌ها را خاموش کردند.

هاشمی در ادامه بر لزوم جلوگیری از نفوذ اهل فتنه به دولت تأکید کرد و گفت: به دولتمردان هشدار می‌دهیم که اهل فتنه هیچ جایگاهی در مناصب و پست‌ها ندارند و دولت باید مواظب باشد با نفوذ این افراد به بدنه دولت زمینه برای فتنه‌ای دوباره فراهم نشود.

وی همچنین به هشتم دی‌ماه روز صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: پیشرفت صنعت پتروشیمی مساوی و برابر با پیشرفت کشور خواهد بود.

امام جمعه شهر چمران خودداری صنعت پتروشیمی کشور از خام‌فروشی را مورد تأکید خود قرار داد و گفت: خام‌فروشی به منزله حراج صنعت پتروشیمی است و امروزه متأسفانه خروجی و فعالیت عمده صنایع پتروشیمی مبتنی بر خام‌فروشی بنا نهاده شده است.

هاشمی متذکر شد: این خام‌فروشی صنعت پتروشیمی را به نابودی خواهد کشاند و این مسئله بزرگ‌ترین ظلم به اقتصاد کشور است و باید این نقیصه و ضعف هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات صنایع پتروشیمی باید تبدیل به فرآورده و صنایع پایین‌دستی شود که این مسئله هم تولید شغل خواهد کرد و هم اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق می‌کند.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان اضافه کرد: با توجه به سقوط قیمت جهانی نفت، صنایع پتروشیمی باید هرچه سریع‌تر خام‌فروشی را متوقف کرده و در راستای تحقق اقتصاد پایدار گام بردارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها