خبرگزاري بسيج: نويسنده كتاب تاريخ فوتبال تبريز( از مموريال تا تراكتور) ساعاتي پيش در آئين رونمايي از اين كتاب، گفت: با ارائه اسنادي در اين كتاب كه به تاييد مركز اسناد ملي رسيده، ثابت كرديم فوتبال از تبريز به ديگر شهرهاي كشور صادر شده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۸۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، ايوب نيكنام لاله با بيان اينكه اين كتاب بيش از سه هزار صفحه داشت، افزود: در ويرايش نهايي و براي سهولت چاپ مجبور شديم اين كتاب را در 904 صفحه تدوين كنيم.

وي با تاكيد به اينكه اين كتاب از سال 61 به بعد، تاريخ فوتبال تبريز را روايت مي كند، خبر داد: نسخه هاي ديگر اين كتاب نيز در حال آماده شدن است كه در آينده اي نه چندان دور از آن ها نيز به نوبت رونمايي خواهد شد.

نيكنام با برشمردن برخي از اولين هاي تبريز(اولين بليت به سال 1306، اولين كتاب ورزش ايران به سال 1301، اولين مدرسه فوتبال كشور(مدرسه مموريال)، اولين بازيكن شاغل در فوتبال كشور، اولين موزه فوتبال كشور و ...) تصريح كرد: هدف از نوشتن اين كتاب هم اين بود كه با اسناد مدون و تاييد شده اين را ثابت كنيم كه تبريز شهر اولين هاست.


وي با تاكيد به اينكه اين كتاب آيه قرآن نيست كه اشتباه نداشته باشد، اذعان كرد: عليرغم همه تلاش هاي انجام شده، ممكن است كتاب ايرادهاي هم داشته باشد.

نويسنده كتاب از مموريال تا تراكتور در پايان با قدرداني از همه مسئولاني كه در تدوين و جمع آوري مطالب كتاب ياري گر وي بودند، اظهار داشت: اگر پيشكسوتان فوتبالي استان نبودند، اين كتاب هرگز به چاپ نمي رسيد.

آئين رونمايي از كتاب تاريخ فوتبال تبريز(از مموريال تا تراكتور) با حضور جمعي از مسئولان استاني و شهري و پيشكسوتان فوتبال اين كلانشهر در تالار انديشه ائل گلي تبريز برگزار شد.



ارسال نظرات