امام جمعه شهر سامان با اشاره به فتنه سال 88 گفت: در این سال بصیرت و هوشیاری مردم ما موجب بوجد آمدن حماسه عظیم 9 دی شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۸۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور شهرکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، به روز 9 دی ما سالروز حماسه ی مردم ایران در برابر فتنه ی 88 و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و اظهار کرد: همیشه در مقابل اسلام فتنه و فتنه گر حتی در زمان پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین علی (ع) وجود داشته است که بیشترین فتنه‌ها در آن زمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی ما هم دقیقاً همین موارد در ابعاد مختلف تکرار می‌شود اما تفاوتی بین مردم ما و مردم آن زمان است و آن اینکه مردم ما بصیر و آگاه هستند ولی در زمان امیر المومنین علی (ع) این بصیرت و تشخیص وجود نداشت.

خطیب جمعه سامان در ادامه اظهار کرد: در فتنه سال 88 بصیرت، بینایی، هوشیاری، وفاداری و تعهد مردم نسبت به امام راحل (ره) و انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا حماسه ای عظیم را در 9 دی به ارمغان آورد.

امام جمعه سامان به جریان فتنه در روز جهانی قدس و 13 آبان سال 1388 اشاره کرد و افزود: در آن روز اقدام به شعارهای انحرافی کردند و به مقدسات ما اهانت کردند و در 16 آذر ماه به امام راحل (ره) اهانت کردند و دل این مردم را خون کردند و کار را به جایی رساندند که به اباعبدالله الحسین (ع) هتاکی کردند و خیمه های عزاداری را آتش زدند؛ آن وقت سران فتنه، اینها را مردمان خداجو خواندند که خسارات مادی و معنوی زیادی به کشورمان وارد کردند.

وی به حمایت آمریکا و سفارت خانه های غربی از سران فتنه اشاره کرد و اذعان کرد: این شیرینی حضور 40 میلیونی مردم و آرای بالا را تلخ کردند و در این راستا آمریکا و غرب به این نتیجه رسیدند که می توان با فشار بیشتر و تحریم، شرایط ایران را بی ثبات کرد که نتیجه ی این همه گستاخی، حماسه 9 دی بود که مردم ایران فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات در پایبندی به اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کس تعارف ندارند.

خطیب جمعه سامان در ادامه یادآور شد: این خط و نشانی است برای کسانی که آنها را توهم گرفته که می توانند در این انتخابات پیش رو که در اسفند ماه جاری برگزار می شود با بهره گیری از ایجاد اختلاف بین جریان های سیاسی و حمله به نهادهای تاثیر گذار مثل شورای نگهبان می خواهند به اهداف خود برسند که بعضاً شورای رهبری را مطرح می کنند و این را بدانند مردم ما بصیر و هوشیارند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئولان کشور در تمامی سطوح بر آنها واجب است نگذارند روزنه ای امیدی برای دشمن ایجاد شود بلکه باید رفتارهایی در شان نظام اسلامی در تقویت و اقتدار جایگاه ایران اسلامی تلاش کنند تا سعادت دنیا وآخرت را نصیب خود کنند.

خطیب جمعه شهر سامان به سالروز میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت مسیح (ع) حامی مظلوم بود و با ظلم مبارزه می‌کرد و کسی که خود را پیرو این حضرت می‌داند می‌بایست دارای این ویژگی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا مشاهده می‌شود که پیروان ادعایی مسیح فساد می‌کنند و روحانیت مسیح هم در خدمت ابر قدرت‌هاست افزود: دنیا دنیای عجیبی شده است سال‌ها آمدند و تحریم و بهانه تراشی کردند، پرونده‌ها تشکیل دادند، قطعنامه‌های ظالمانه‌ای صادر کردند، خسارات فراوانی به کشور و ملت ایران وارد کردند اما ملت غیور ایران مقاومت و ایستادگی کردند و در این راستا جبهه استکبار تسلیم شد که نمونه‌ی آن بسته شدن پرونده‌ی ادعایی PMD و بی‌خاصیت شدن قطعنامه‌های سارمان ملل که فقط کافیست ملت‌ها بر حقوق مسلم خودشان پافشاری کنند.

ملک‌پور گفت: با پایان عمر این قطعنامه‌ها و بسته شدن پرونده‌ی PMD آنچه اذهان مردم عزیز و دوستان انقلاب را مشغول کرده، آن است که آیا با بسته شدن پرونده‌ها و اقدامات اعتمادساز ایران طرف مقابل هم بدون عذر و بهانه به تعهداتش به ویژه برداشتن تمامی تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکرات بود قدمی بر می‌دارد یا خیر؟ و اینکه آیا به سراغ بهانه های واهی دیگر خواهد رفت؟

امام جمعه سامان در ادامه تصریح کرد: این‌ها سوالاتی هستند که در اذهان اکثر مردم است و آنچه تجربه نشان داده است امیدی به بهتر شدن اوضاع در پسا برجام نیست؛ چرا که خاصیت گرگ - گرگی است و آنچه که تغییر نخواهد کرد ذات و هویت انسان نماها و جریان های ظالمانه است.

وی با اشاره به بسته شدن PMD و اقدامات اعتماد ساز انجام شده افزود: هنوز تحریمی برداشته نشده است و حتی اولین تحریم پس از برجام را رئیس جمهور بی منطق آمریکا علیه ملت ایران امضاء کرده است و محدودیت ویزایی برای مسافران به ایران ایجاد کرده است که این امر منجر به آن شده است شهروندان 38 کشور جهان که تا به حال می توانستند برای تجارت یا گردش بدون ویزا به آمریکا بروند، اگر در 5 سال گذشته به ایران سفر کرده باشند محدود می شوند که این مهم بدان معناست شهروندان این 38 کشور و حتی خود آمریکا اگر بخواهد برای تجارت یا گردش به ایران سفر کنند باید بین آمدن به کشور ایران یا سخت شدن ورود به کشور آمریکا یکی را انتخاب کنند که در واقع یعنی برگشت غیر مستقیم تحریم ها علیه ایران و نقض برجام و همزمان با این اقدام در تنگنا قرار دادن لبنان و حزب الله لبنان.

ملک پور در ادامه افزود: آنان ادعا دارند که حزب الله لبنان گروه تروریستی است و حامیان آنها باید مجازات شوند و در نتیجه ایران به عنوان هدف اصلی، در صورت حمایت از حزب الله لبنان باید با تحریم های جدیدی مواجه شود که ما در این راستا انتظار داشتیم دولتمردان با این اقدام برخورد قاطع داشته باشند.

خطیب جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها ضمن اشاره به مناسبت های هفته، به 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و روز سواد آموزی اشاره کرد و ضمن تبریک این روز، یکی از کارهای حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) را تشکیل نهضت سوادآموزی دانست که دارای آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی با تاکید دین مبین اسلام به تعلیم و تربیت اشاره کرد و بیان کرد: اسلام دین آگاهی، بیداری و روشن گری است؛ لذا جا دارد همه ی ما نسبت به از بین بردن بی سوادی در تلاش باشیم و بسیج همگانی مبارزه با بی سوادی را ادامه دهیم.

امام جمعه شهرستان سامان به 17 ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت خاتم المرسلین حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و امام جعفر صادق (ع) و روز اخلاق و مهرورزی اشاره کرد و پیشاپیش این روز خجسته را به نمازگذاران تبریک و تهنیت گفت.

ارسال نظرات