امام جمعه قروه گفت: اگر مردمی بصیر و آگاه در 9 دی خودجوش به صحنه نمی‌آمدند، جماعتی که از خواص بودند و سابقه خوبی هم داشتند همچنان در تظاهر منافقانه خود باقی می‌ماندند اما این حضور آنان را مردود کرد.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۹۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن باباییان شب گذشته در نشست هماهنگی بزرگداشت حماسه 9 دی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مسیر نبی مکرم اسلام(ص)و اهل بیت مطهر (س) مسیر نجات‌بخش بشریت است.

وی با بیان اینکه فتنه‌های 18 تیر 78 و 10 سال پس از آن در سال 88 که منجر به خلق حماسه 9 دی شد، رسوایی جماعتی را در پی داشت که به سعادت خود پشت پا زدند.

وی مسیر سعادت را حرکت در مسیر نبوی اعلام کرد و افزود: سردمداری این مسیر امروز بر عهده مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به تحولات ترکیه افزود: این کشور با حیله تمام و به اسم اسلام‌گرایی و بر مبنای احیاء دولت عثمانی، با همه ابهت پوشالی خود سر در دامان کسی دارد که جز رسوایی برایش ارمغانی نداشت.

باباییان با بیان اینکه صاحبان بینش باید از این وقایع درس عبرت بگیرند، گفت: باید ایام‌الله را متذکر شد چون انسان همواره در معرض حمله شیطان است.

امام جمعه قروه با بیان اینکه حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات 88 می‌رفت تا نشاط مستمری را برای کشور ما ایجاد کند، گفت: دشمن در این شرایط وارد میدان شد و از این فضایی که زمینه ساز نشاط ملی بود ، مطالبی را تفسیر کرد که دیگرانی که دل در گرو دشمن داشتند، آن را عملی کردند.

وی نفاق را حاصل یکسان نبودن ظاهر و باطن اعلام و خاطرنشان کرد: خداوند خود عهده دار استهزاء منافقین است و همه شاهد بودیم که منافقین فتنه 88، چگونه رسوا شدند.

باباییان با بیان اینکه انتقاد درونی در این فتنه هماهنگ با دشمن انجام شد و نشاط ملی را از مردم ما گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اسلام ناب محمدی تنها زمینه سعادت است، افزود: امروز مسئولیت حقوق بشر بر عهده عربستان سعودی است که این مسئولیت به سان گرگ در لباس میش است.

وی در ادامه به اسلام آمریکایی اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، صورت و سیرت باید باهم همخوانی داشته باشد و لذا آمریکا اصرار دارد که ایران می‌تواند فریاد انقلاب و اسلام را داشته باشد و در رأس آن هم فردی معمم باشد اما نباید به ظالم اعتراض کند و حامی مظلوم شود.

امام جمعه قروه تاکید کرد: اسلامی که مظلوم را حمایت نکند و دشمن ظالم نباید، همان اسلام آمریکایی است.

وی ولایت فقیه را عهده‌دار وظایف رسول خدا (ص) معرفی کرد و گفت: بعضی ها نفهمیدند و نتوانستند این جمله را درک کنند و با برداشت‌های سطحی خود، از ولی فقیه به رسول خدا(ص) تعبیر کردند.

وی تصریح کرد: رسول خدا در قبال حفظ اسلام، تبلیغ و تفسیر و تبیین دین مبین اسلام وظایفی داشت که امروز این وظیفه بر عهده ولی فقیه است.

باباییان گفت: این عده معنای ولایت مطلقه فقیه را هم درک نکردند و آن را فساد آور عنوان کردند در حالیکه مطلقه در برابر مقید است.

به گفته امام جمعه قروه، مطلقه‌بودن یعنی هر وظیفه‌ای که رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (س) و در عصر حاضر امام زمان (عج) دارند، تمامی آن را ولی فقیه بر عهده دارد.

وی به دیدگاه شیعیان در زمینه استمرار ارتباط عالم بالا و پایین و بر عکس پس از رحلت نبی مکرم اسلام به واسطه ولی فقیه و ائمه اطهار (س)، افزود: این استمرار موجب می‌شود تا دست انسان در دست خدا قرار گیرد و منجر به بصیرشدن و خدایی شدن انسان شود.

امام جمعه قروه افزود: فتنه 88 برای این طراحی شده بود تا این مسیر پر سعادت را در هم بپیچد که مهره‌چینی گسترده‌ای را از قبل تا بعد از فتنه انجام گرفته بود اما با هتک حرمت عاشورای حسینی، تمام این فتنه را هم شکست.

وی به کشتار شیعیان مظلوم نیجریه اشاره کرد و افزود: همه این کشتار و جنایت در تداوم همان فتنه 88 است تا صدای اسلام ناب محمدی (ص) خاموش شود.

باباییان با بیان اینکه مردم ما همواره در عرصه بصریت و آگاهی حضور داشته باشند ، افزود: باید هوشیار باشیم تا ملت از یک سوراخ دو بار گزیده نشود.

وی افزود: مردم همواره بیدار هستند و با وجود تورم و رکود و مشقت های اقتصادی، وقتی می‌بینند خطری اسلام، قرآن و ولایت فقیه را تهدید می‌کند به صحنه می‌آیند.

باباییان گفت: آنان که در پی تحریک مردم برآیند شرمنده مردم هستند و 9 دی یادآور این است که باید همواره مراقب باشیم.

امام جمعه قروه افزود: اگر مردمی بصیر و آگاه در 9 دی خودجوش به صحنه نمی‌آمدند، جماعتی که از خواص بودند و سابقه خوبی هم داشتند همچنان در تظاهر منافقانه خود باقی می‌ماندند اما این حضور آنان را مردود کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: گروه‌های متفاوت با نیت‌ها و شعارهای متفاوت به صحنه آمده‌اند و در این عرصه 9 دی می‌تواند بازهم نقش‌آفرینی کند.

باباییان در پایان گفت: ما باید معیارها را برای مردم طراحی کنیم تا بر اساس آن مصداق‌های خود را انتخاب کنند و نشاط ملی و مستمر را با این تجربه تلخ، ایجاد و حفظ کنیم.

ارسال نظرات