حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نماز جمعه بهاباد با اشاره به فرارسیدن حماسه نهم دی که به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است گفت: همانطوریکه حماسه دفاع مقدس نباید فراموش شود و اصل نظام هم از بین نرود به تعبیر و فرموده مقام معظم رهبری حماسه نهم دی نیز نباید فراموش شود و از خاطره ها محوگردد.
کد خبر: ۸۶۱۱۱۱۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام اشاره کردو افزود: امروز مصادف با سالروز میلاد پیامبر اولوالعزم حضرت مسیح است، امسال میلاد مسیح و پیامبر اسلام در تقارن قرار گرفته است و ما نیز به اعتبار اینکه احترام به تمامی پیامبران شرط ایمان است این میلاد پرفضیلت آسمانی را در تقارن میلاد با پیامبر به امت اسلام تبریک می‌گوئیم.

امام جمعه بهاباد 12 ربیع الاول میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله و ولادت با سعادت موسس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و هفته گرامی داشت و حدت را به عموم مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و افزود: پیامبران و ائمه دارای نورانیت خاصی هسند و هرگز در زندگی خودشان لغزش و خطا نداشتند و نورانیت و فضل و کمال پیامبران هیچ وقت یکسان نیست و فرق دارد زیرا بعضی از پیامبران بر پیامبران دیگر نورانیت بیشتری دارند و دارای جایگاه ویژه و خاصی هستند.

حجت الاسلام دهقانی به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: تلاش مسئولان در قضیه برجام تا حدی خودش را نشان داد و مسئولین در ابتدا در مقابلشان همان شیطان و استکباری که شناخت از او داشتند قرار داشت که دست از شیطنت خود بر نمی دارد و هر روز بهانه ای می آورد.

وی با بیان اینکه در کنگره آمریکا باز منع روادید برای کسانی که به ایران یا سوریه و دیگر کشورها می روند را مطرح میکنند گفت: امروز همان دشمنان به بهانه های شیطانی دارند شیطنت میکنند و تصرف ظالمانه انجام می دهند زیرا دشمن ما همان دشمن است و شیطنت های او همان شیطنت های سابق خواهد بود.

دهقانی با اشاره به موضوع صدور روادید از ایران توسط کنگره آمریکا افزود: در کنگره موضوع صدور روادید از ایران صادر شد. این نشان دهنده عمق بغض و کینه دولت و مسئولان آمریکایی از ایران است. این اقدام بی‌اعتمادی ما را بیشتر کرده است و شعار مرگ بر آمریکا همچنان از شعارهای اصلی ملت ایران است.

خطیب جمعه بهاباد به سوم دیماه سالروز تاسیس ثبت احوال اشاره کرد و افزود: هفته ثبت احوال را گرامی میداریم و از دست اندارکاران اداره ثبت احوال نیز تقدیر و تشکر می گردد زیرا ثبت احوال باعث می شود هویت جسمی  انسان از بین نرود و نام و نشان او حفظ شود و پدر و مادران با انتخاب بهترین نام برای فرزنداشان باعث میشوند زندگی شان پیرو ائمه اطهار باشد.  

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد به حماسه نهم دی اشاره کرد و افزود: همانطوریکه 8 سال دفاع مقدس نباید فراموش شود و اصل نظام نیز نباید از بین برود حماسه نهم دی نیز به فرموده مقام معظم رهبری نباید از ذهنها فراموش شود.

وی با گرامیداشت حماسه 9 دی سال 88، افزود: این روز تاریخی در تقویم ملی به روز بصیرت و میثاق با امت و ولایت نامگذاری و هرگز فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی اظهار کرد: 9 دی روز سرنوشت سازی در پاسداری از ارزش های دینی، اعتقادی، آگاهی و هوشیاری است چرا که دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هر فرصت و توطئه ای برای تضعیف انقلاب اسلامی استفاده کرد و تمامی آنها با ناکامی و شکست مواجه شد.

دهقانی گفت: دشمنان و در راس آنها سران فتنه می خواستند با فتنه گری شان در نهم دی نظام و مملکت را از هم بپاشند و از بین ببرند و حتی این نظام را تا لب برتگاه سقوط برده بودند و آفرین و درود خدا بر این مردم و ملت و دولت خدمتگزار و ولایت مدار که در 9 دی خوب درخشیدند و تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند

امام جمعه بهاباد گفت: دشمنان تقلب را در انتخابات بهانه کردند تا اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال ببرند و این شعار دشمنان بود لذا عده ای از داخل کشور فضا را برای انجام این نقشه دشمن مهیا می کردند که با پاسخ قاطع مردم روبرو شدند.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی به سران فتنه و به کسانی که امروز از فتنه باز مانده اند و جای خود را د ر دانشگاهها باز کرده اند و به مراکز علمی می روند و سخنرانی میکنند نیز گفت : شما که امروز از مرز فتنه گذشته اید و جای خود را در دانشگاهها و مراکز علمی باز شده است در شان مردم دارالعباده یزد نیست و بدانید که حساب شما با فتنه گران یکجاست و ملت شریف و با بصیرت ایران با شما فتنه گران تسویه حساب خواهد داشت و این ملت بیدار گرفتار مکر شیطان صفتان نخواهد شد.

امام جمعه بهاباد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال افزود: مردم هوشیار باشند که دشمن در حال برنامه ریزی و فتنه دیگری است.

وی از نامزدهای انتخاباتی پس از تعیین صلاحیت خواست تنور انتخابات را گرم کنند و فضا را به سمت و سوی مشارکت حداکثری مردم سوق دهند.

دهقانی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید تنها خود را به مردم معرفی و از تخریب و تخطئه دیگر نامزدها پرهیز کنند و طوری شعار ندهند که نتوانند در تحقق آنها بکوشند.

وی افزود : تنور انتخابت را باید گرم کرد و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و هیات های نظارت و اجرائی و شورای نگهبان وظایف خود را انجام دهند و کسانی که مهر تائید خوردند باید مورد توجه قرار گیرند.

 در پایان به مناسبت سالروز تاسیس ثبت احوال دو تن از پیشکسوتان اداره ثبت احوال بهاباد با اهدای لوح تقدیر توسط امام جمعه فرماندار و رییس ثبت احوال بهاباد از آنان تجلیل شدند.

 

 

ارسال نظرات