امام جمعه پارس آباد:

برخي كانديداها به دنبال احياي قوميت گرايي در منطقه هستند

قوم گرایی و طایفه گرايی خیلی بد است و در اسلام جایگاهی ندارد و کاندیداها بايستي به اين مسئله توجه كرده و به آن دامن نزنند.
کد خبر: ۸۶۱۱۱۳۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت‌الاسلام سیدسعيد رشادي، امام جمعه پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی امام خميني (ره) این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن 12 ربیع‌الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: با توجه به اختلاف نظر اهل تشیع و تسنن بر سر ولادت با سعادت رسول خدا(ص) لذا روزهای میان این دو ولادت را امام خمینی(ره) به نام هفته وحدت نامگذاری کردند.

وي در ادامه گفت: اخيرا مشاهده شده است برخي افراد با نفوذ بر فرمانداري و ستاد اجرایی انتخابات پارس آباد فشار مي آوردند كه يكسري از اعضاي نظارت بر انتخابات را برداشته و فلاني را جايگزين كنند كه اين عمل نه تنها خلاف قانون انتخابات بوده، بلكه يك اقدام بچه گانه و خنده دار است.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه صلاحیت قطعی داوطلبان در هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان نيست، بلكه وظيفه اين ستاد، حسن اجرا و نظارت بر انتخابات است، افزود: ستاد اجرایی انتخابات شهرستان فقط ناظر بوده و نظر خواهی می کنند و در قبال تاييد يا رد صلاحيت، وزارت کشور، قوه قضائيه و شورای نگهبان تکلیف اصلی را عهده دار هستند.

رشادي در ادامه از با اعلام اينكه كانديداها از تخریب همدیگر و دامن زدن به موضوعات قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی خوداري كرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، بيان كرد: قوم گرایی و طایفه گرايی خیلی بد است و در اسلام جایگاهی ندارد و کاندیداها بايستي به اين مسئله توجه كرده و به آن دامن نزنند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد با بيان اينكه قوميت گرايي تدريجاً در اين منطقه در حال احيا بوده كه اصلي ترين عامل آن هم كانديداهاي انتخابات هستند، بر رعايت منش اسلامي و دوري از تخريب و راه اندازي كارناوال خياباني تاكيد كرد.

رشادي همچنين با اشاره به اينكه در مصوبه اخير کنگره آمریكا نشانه پافشاري اين كشور بر موضع دشمنی با ایران بار ديگر دیده مي شود، تصريح كرد: آمریکا تا زمانی که تحت سیطره صهیونست قرار دارد ما نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار كنيم چرا که اعتماد به آمریکا ساده لوحی است و هر آن ممکن است از پشت خنجر بزند و بايستي همه حول محور ولایت فقیه و با اشاره ایشان به راه خود ادامه دهند.

وی در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با بیان اینکه نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و امامت است، ادامه داد: مردم مومن و ولایی شهرستان مرزی پارس آباد در سال 88، یک روز زودتر از دیگر شهرهای کشور یعنی در 8 دی، به خیابان ها آمدند و یک بار دیگر عهد و پیمان ناگسستنی خود با نظام و ولایت فقیه را یادآور شدند.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اينكه مردم مسلمان ایران، با حضور پرشور و حماسه آفرینی در 9 دي طومار جریان فتنه را براي همیشه برچیدند، بر برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های گرامیداشت نهم دي و روز پارس آباد در هشت دي كه به پاس حضور حماسي مردم اين شهرستان در 8 دي 88 نامگذاري شده تاكيد كرد.

رشادي در ادامه از بدقولي شوراي شهر و شهرداري پارس آباد در نامگذاري ميادين، خيابانها و كوچه ها با نصب تابلو انتقاد كرد و گفت: قرار بود شهرداري تا پايان آذرماه نسبت به نصب تابلو و نامگذاري ميادين شهر با تابلو كند كه تاكنون اين امر محقق نشده است و ضرورت دارد كه هر چه سريع تر اين طرح در شهر انجام شود.

وی با اشاره به میلاد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت، به روز چهارم دی‌ماه ( 25 دسامبر) میلاد حضرت مسیح (ع) اشاره و اين روز را به پیروان آن حضرت تبریک گفت.

خطيب نمازجمعه پارس آباد همچنين با بيان اينكه نهضت سواد آموزی در اول انقلاب به دستور امام (ره) نهادینه و جایگاه خود را پیدا کرد، يادآور شد: در دنیا ایران از جمله کشورهایی است که بیسوادی در آن كم است و امیداوریم شاهد روزی باشیم که بی سوادی در ايران ریشه کن شده و هیچ فقیری در کشور اسلامی باقی نماند.

ارسال نظرات