خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب با بیان اینکه در دهه های اخیر امام خمینی (ره) و جانشین خلف ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی ایده تقریب مذاهب بوده اند گفت: رویکرد نظام اسلامی اتحاد و همبستگی امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و نفاق است.
کد خبر: ۸۶۱۱۱۴۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام محمد طاها مهری در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب با تبریک میلاد مسعود حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت خود برای اتحاد و همبستگی مسلمامان گام های ارزشمندی برداشته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون نیز فضای هم آوایی، هم گرایی و وحدت و انسجام امت اسلامی با اندیشه ها و رویکردهای انقلاب اسلامی سیر تکاملی دارد و ادامه این روند مستلزم این است که مسلمانان از هرگونه تفرقه و نفاق پرهیز کنند و تنها در یک صف قرار گیرند.
وی بیان کرد: امت اسلامی باید تلاش کنند علاوه بر جلوگیری از اختلاف های داخلی از نفوذ و توطئه دشمنان نیز جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان بیش از هر چیز از وحدت امت اسلامی می ترسند خاطرنشان کرد: دشمنان در سالهای اخیر در تلاشند با ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان شیعه و سنی به اهداف شوم و پلید خود که همان غارت و چپاول کشورهای مسلمان است دست یابند که تنها راه مقابله با این توطئه آنان حفظ و حدت و انسجام است.
خطیب جمعه گیلانغرب ادامه داد: اتحاد و همدلی مسلمانان آیتی از فضل و رحمت واسعه الهی است و امت اسلامی باید با حفظ هوشیاری با وحدت و انسجام توطئه های دشمنان را خنثی کنند که در صورت تحقق این مهم به عزت خواهند رسید.
حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وفاداری امت اسلامی به ولایت مطلقه فقیه و رهبری در 9 دی نمود عینی و تجلی یافت اضافه کرد: 9 دی یکی از ایام الله انقلاب اسلامی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.
وی گفت: فتنه سال 88 با برنامه ریزی برخی عوامل داخلی و حمایت استکبار برای سرنگونی نظام اسلامی طراحی شده بود و یک حرکت اتفاقی و ناگهانی نبود اما امت همیشه بیدار ایرنا اسلامی در 9 دی با بصیرت ، وحدت و اعلام وفاداری از رهبری توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند.
امام جمعه گیلانغرب با اشاره به پایان مهلت نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و آغاز دوره احراز صلاحیت ها نامزدها توسط شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری رسالت و وظیفه سنگینی بر عهده دارد.
حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: باید با پرهیز از دغدغه های جناحی و سیاسی و تنها برای حفظ انقلاب از این سنگر مهم انقلاب پاسداری و حراست کنیم.
ارسال نظرات