امام جمعه موقت مهرشهر :

در انتخابات افراد صالح و اهل تقوا را انتخاب کنید/ وحدت شیعه و سنی باید حفظ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ولی زاده گفت :ما باید افرادی را که دغدغه اسلام و مردم را دارند و ایده برای قوانین مصوبه دارند انتخاب کنیم و عملکرد آنها را بررسی نماییم.
کد خبر: ۸۶۱۱۱۸۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ولی زاده، خطیب موقت نماز جمعه مهرشهر کرج در خطبه اول سخنرانی خود، یکی از ویژگی های مومن را تقوا دانست و اظهار داشت : تقوا از اهل ایمان، اهل مسجد، علما و انسان های مومن انتظار می رود. در روایتی پیامبر (ص) فرمودند کسی که تقوا دارد، برای او هم خیر دنیا و هم خیر آخرت قرار داده شده است.

وی افزود : در روایت دیگری پیامبر فرمودند هرچه در زمین و آسمان برای فردی بن بست درست کردند، اگر فرد اهل تقوا و خداترس باشد، خداوند یک خروجی در زندگی او ایجاد می کند که به فکر بشر نرسیده است.

امام جمعه موقت مهرشهر تقوا را مهم دانست و گفت: روزی بی حساب در نتیجه تقوا است. حضرت یوسف و سلمان فارسی کسانی بودند که در سخت ترین مشکلات و گرفتاری ها تقوا پیشه کردند، خداوند نیز آنها را یاری نمود.پیامبر در روایت دیگری فرمودند تمام و کمال تقوا این است که هر چیزی را که بلد نیستی، یاد بگیری و هر آنچه را که بلد هستی عمل کنی.

حجت الاسلام ولی زاده در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت عنوان کرد : ارزش نماز جماعتی که شیعه و سنّی کنار هم قالب وحدت را حفظ کنند چند برابر زمانی است که عده ای شیعه یا سنّی برگزار می کنند، فرقی هم نمی کند، امام جماعت اهل سنت یا شیعه باشد.  

وی خاطرنشان کرد : هیچ چیزی مثل وحدت شریان و قلب تپنده یک ملت مسلمان را نمی تواند تشکیل دهد.  بزرگان  سنّی و شیعه کاری نکنند که با صحبت هایشان این اتحاد از بین برود،آنچه لطمه می خورد اسلام و مسلمانی است. این بزرگترین لطمه است، لطمه اش از اسرائیل و صدام و هیتلر ها که کشتار کردند بیشتر است چون برای آنها مقطعی بود.

امام جمعه موقت مهرشهر عنوان کرد : اختلاف بین شیعه و سنّی نسل ها ادامه داشته و دارد. یک سری از رسومی که در سنی ها یا شیعه وجود دارد بازار تفرقه را بیشتر می کند  مانند لعن هایی که در مجالس، آنها انجام می دهند. در حالی که حضرت علی (ع) در نماز جماعت اهل سنت شرکت می کرد و اقتدا می نمود.

وی بیان کرد: برای زیارت خانه خدا سیستم بر اساس اهل سنت است علما می گویند عبادات  مشکلی ندارد، نیازی هم به اعاده نیست. بنابراین رعایت اتحاد و صمیمیت ضروری است.

حجت‌الاسلام ولی زاده ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح عنوان کرد : امروز 25 دسامبر و مصادف با ولادت این پیامبر  است. ما باید سخنان و فرمایشات تمام پیامبران که کلمه توحید را برافراشتند گوش فرا دهیم و استفاده نماییم.

وی با اشاره به روز ایمنی و کاهش بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد :در صورتیکه اتفاقی همچون زلزله روی دهد، ما چه زیرساخت هایی تدارک دیدیم حتی در اتفاقی مثل سیل اخیر هیچ زیرساختی نداشتیم، خیابانها قابل تردد نبود چه برسد به زلزله. ساخت و سازهای غیرمجاز که در حاشیه شهرها انجام می‌شود باید برای آنها فکر اساسی شود در بلایای طبیعی اینها آسیب پذیرند.

امام جمعه موقت مهرشهر ادامه داد :7دی روز سوادآموزی است، ابزار زندگی بشر امروز با سواد پیش می رود. فرد بی سواد از جریان پرسرعت  زندگی  عقب افتاده و منزوی می شود. سوادآموزی از نعمت های بزرگ است.

وی اشاره کرد: سه شنبه 17 ربیع الاول، روز ولادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق (ع)است که روز اخلاق و مهروزی نامگذاری شده است. پیامبر (ص)فرمودند من مبعوث نشدم مگر برای اخلاق،اخلاقی که رو به پیشرفت است جلا بدهم و آشکار کنم و توسعه بدهم.

امام جمعه موقت مهرشهر با اشاره به روز نهم دی عنوان کرد : این روز عظیم، همایش ملت در پاسخ به فتنه گران است که همه حرفها و حدیث ها را برملا و آشکار کرد و امید که با بصیرت ایجاد شده در مردم شاهد تکرار این فتنه ها نباشیم.

وی بزرگترین همایش ملت را انتخابات مجلس و خبرگان رهبری دانست و تصریح کرد : روی افرادی که به سراغ ما می آیند دقت کنید که در روز قیامت حساب و کتاب وجود دارد. هرکس این توان را در خودش می بیند به جز پاسخ گویی به اعمال خودش، بتواند پاسخ عملکرد دیگری  را هم به خدا بدهد و توانش را دارد وارد عرصه شود.

حجت الاسلام ولی زاده در پایان خاطرنشان کرد :باید ببینیم نامزد انتخابات  چقدر دغدغه اسلام و مردم را دارد و چه ایده هایی دارد،  چه عملکردی دارد و اگر به عملکرد فرد اطمینان داشتیم  برای او تبلیغ کنیم  و گرنه ایمان مان را به خاطر دیگران نفروشیم. اهل تقوا و صالح را شناسایی کنید تا زیان دیده در دنیا و آخرت نباشید و بتوانید پاسخگوی پروردگار باشید.

خبرنگار افتخاری: فرنگیز اصغرنژاد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار