فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه در هفت سال گذشته 19 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان فعال شده است، گفت: امروز 10 بیمارستان صحرایی جدید در شعاع 1200 کیلومتری این استان شروع بکار کرد.
کد خبر: ۸۶۱۱۲۰۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج استان سیستان و بلوچستان، سردار محمد مارانی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت هشت روز فعالیت این بیمارستان‌ها، 400 هزار نفر از مردم سیستان‌و‌بلوچستان، خدمات درمانی رایگان دریافت کنند.

وی با اشاره بر اهمیت برپایی این بیمارستان‌ها در نقاط دورافتاده سیستان و بلوچستان گفت: در 10 بیمارستان صحرایی سپاه انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، قلب و عروق، زنان و زایمان، چشم، مغز و اعصاب، ارتوپدی و عفونی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

 

مارانی ادامه داد: خدمات بیمارستان‌های صحرایی سپاه، حداقل خدماتی است که ما برای مردم شریف و ارزشمند سیستان و بلوچستان می‌توانیم داشته باشیم.

 

این مسئول با اشاره به سابقه فعالیت بیمارستان‌های صحرایی سپاه در نقاط محروم، عنوان کرد: سپاه پاسداران در هفت-هشت سال گذشته 19 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان تأسیس کرده و امروز نیز شاهد شروع بکار 10 بیمارستان صحرایی جدید در این استان هستیم تا بتوانیم در مدت کوتاهی خدمات ارزشمندی به این مردم ارائه کنیم.

 

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه مردم مناطقی که بیمارستان صحرایی در آنجا فعال‌شده نیاز به برنامه‌های بهداشتی-دارمانی دارند، افزود: تا کنون استقبال مردم از خدمات این بیمارستان‌ها خوب بوده است.

 

مارانی ادامه داد: فاصله اولین بیمارستان صحرایی با آخرین بیمارستان 1200 کیلومتر است، همچنین بیش‌ترین فاصله بیمارستان صحرایی ما با مرکز استان بیش از 800 کیلومتر است که این فاصله‌های دور سبب می‌شود مردم به راحتی به مراکز درمانی دسترسی نداشته باشند.

 

این مسئول پیش‌تر در جمع خبرنگاران گفت که 1160 نفر  از پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشور در جریان فعالیت این بیمارستان‌ها حضور دارند.

ارسال نظرات