خبرهای داغ:
با حضور مردم مومن و انقلابی صورت گرفت:

استقبال پرشور آبیکی‌ها از فدایی زینب(س)

ورود پیکر مطهر شهید سجاد عفتی از شهدای مدافع حرم، فضای شهرستان آبیک را معنوی کرد و مورد استقبال پرشور و پرسوز مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۱۱۲۱۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آبیک، عصر جمعه ورود پیکر مطهر شهید سجاد عفتی از شهدای مدافع حرم، فضای شهرستان آبیک را معنوی کرد و مورد استقبال پرشور و پرسوز قشرهای مختلف مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

شهید سجاد عفتی 29 ساله و دارای یک فرزند دختر چهار ساله به نام ثنا است که در شهر آبیک سکونت داشته ولی در تیپ فاطمیون سپاه شهرستان شهریار مشغول به خدمت بود که برای دفاع از حریم حرم حضرت زینب (س) راهی حلب سوریه شد و سرانجام در روز یکشنبه 29 آذر ماه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار به این بیت شعر «از برای حرمت این دل من آشوب است، وای اگر سنگ به پیشانی گنبد بخورد» معنای واقعی بخشید و به همرزمان شهیدش پیوست.

مردم و مسئولان در برابر شهدا وظیفه خطیری دارند

امام جمعه موقت شهر آبیک در حاشیه این مراسم گفت: دفاع از اسلام و ولایت از اهداف اصلی شهدا است که در این راه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و بهترین سرمایه وجود خود یعنی جانشان در راه خدا فدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا برای دفاع از این مرز و بوم جانفشانی و جان‌نثاری کردند که امروز نیز شهدای مدافع حرم در پشت مرزها از اسلام و ولایت و حریم اهل بیت (ع) دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان از جمله ایادی استکباری گروه‌های انحرافی داعش، وهابیت و القاعده در برابر اسلام ایستاده‌اند و قسم یاد کرده‌اند که به حرم اهل بیت (ع) ضربه وارد کنند.

امام جمعه موقت شهر آبیک تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) در اقصی نقاط دنیا در برابر دشمنان قسم خورده اسلام مقاومت و ایستادگی کرده و در راه دفاع از حریم ولایت و اهل بیت (ع) به شهادت می‌رسند.

رمضانی اضافه کرد: امروز مردم و مسئولان وظیفه سنگین و خطیری در برابر شهدا دارند که می‌طلبد ادامه دهنده راه شهدا و اهداف والای آنان باشند.

حضور مردم در مراسم شهید بیانگر عشق به ائمه اطهار (ع) است

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در حاشیه مراسم استقبال از شهید مدافع حرم شهید سجاد عفتی در گفت‌وگو با خبرنگار در آبیک اظهار کرد: حضور مردم در مراسم استقبال پیکر مطهر شهید مدافع حرم سجاد عفتی بسیار پرشکوه و معنادار و بیانگر عشق مردم به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زینب (س)، حب ولایت و علاقه به خانواده‌های معزز شهدا است.

علی رحمانی افزود: حضور پررنگ مردم و مسئولان در استقبال از پیکر شهید مدافع حرم، بازتاب روح معنوی و جایگاه والای این شهید عزیز در نزد خدای متعال است.

وی ادامه داد: مردم با حضور پرشور خود ثابت کردند که مردم شهیدپرور، میهمان‌نواز و میهمان‌دوست بوده و به نیکی و حالی شورانگیز به مقام والای شهید عفتی ادعای احترام کردند که امیدواریم مردم به زیارت حضرت زینب (س) مشرف شوند.

رحمانی تصریح کرد: هر دفاعی، مقدس است که این موضوع در امنیت ملی هم تعریف شده و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه اهل جنگ نبوده، بلکه اهل دفاع بوده است.

وی اضافه کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس در دفاع از خاک و سرزمین ایران اسلامی و امروز نیز شهدای مدافع حرم دفاع از حرم حضرت زینب (س) نقش مهم و بسزایی داشته و دارند.

این مسئول تصریح کرد: آیه 169 سوره مبارکه آل عمران مصداق کامل زنده بودن شهدا و بیانگر نظارت و شاهد بودن آنان بر اعمال و رفتار ما است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اضافه کرد: پایه‌های حکومت و نظام جمهوری اسلامی بر مبنای خون پاک شهدا استوار است که زنده بودن شهدا و ناظر بودن آنان برای ما کفایت می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: اگر انسان با قلب، جسم، روح و احساسات زنده و ناظر بودن شهدا را درک کند در عمل انسان مفید و تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: اگر مسئولان در هر زمان و مکانی حضور شهدا را درک کنند می‌توانند به نحو مطلوب در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند.

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار