امام جمعه سنندج گفت: نام‌گذاری دوازده تا هفدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت با نگاه تیزبینانه امام راحل حرکت ارزشمندی بود که موجب محکم‌تر شدن پایه‌های وحدت و برادری بین مسلمانان در کشور شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۳۲۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته وحدت، گفت:پیام حضرت محمد (ص) و دین اشان، صلح، دوستی و انسانیت است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته جاری به نام "هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای همدلی بیشتر در جامعه است و که با نگاه تیزبینانه امام راحل حرکت تعیین شد و موجب محکم‌تر شدن پایه‌های وحدت و برادری در بین مسلمانان در این کشور شده است.

امام جمعه سنندج افزود: پیامبر خدا(ص) وحدت را تنها راه نجات امت اسلام از گزند دشمنان می‌دانستند و مهم‌ترین هدف از بعثت خود را به کمال رساندن مکارم اخلاق انسان‌ها عنوان کردند و به همین دلیل لازم است که همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

ماموستا خدایی حضرت محمد (ص) را سردار و سرور انبیا و اولیا و اشرف مخلوقات عالم دانست و اظهار کرد: آن حضرت با ولادت با سعادت خود جهان را از تیرگی و ظلمت رهایی بخشید و جهانی را شاد و مسرور کرد.

نماینده مردم کُردستان در مجلس خبرگان رهبری وحدت شیعه و سنی را مهم‌ترین ابزار برای ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام دانست و اظهار کرد: اتحاد بین شیعه و سنی رمز شکست دشمنان اسلام است و همه وظیفه داریم که برای رسیدن به وحدت وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار کرد: حضرت عیسی پیامبر صلح و آشتی بود ولی متاسفانه برخی از افرادی که خود را پیرو این پیامبر می‌دانند در مسیری خلاف دستورات این پیامبر حرکت می‌کنند.

ماموستا خدایی با اشاره به ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برگزاری انتخابات در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می رود که این انتخابات نیز با حضور پرشور مردم به حماسه ای دیگر تبدیل شود.

ارسال نظرات